Claucia Galli Concha & Svante Öquist

Femina förstärker sitt bloggutbud – värvar Claudia Galli Concha och Svante Öquist

Femina förstärker sitt bloggutbud när veteranen Claudia Galli Concha och ELLE Decorations tidigare chefredaktör Svante Öquist börja blogga på femina.se. Claudia är skådespelare, influencer, filmproducent och driver klädmärket Pocci Pocci. I bloggen får du ta del av allt från jobb, träning, inredning, mode, inspiration och självklart barnen eftersom Claudia är hemma med dem.

”Jag är så glad att min blogg från och med nu kommer att ligga på Femina. Jag känner att jag och Femina gifter oss så otroligt bra och jag tror och hoppas att communityn som jag har skapat på min blogg genom mina 10 år som bloggare bara kommer att bli större och ännu härligare”, säger Claudia Galli Concha.

Efter mer än 30 år med varumärket ELLE – först som art director på ELLE, och senare parallellt med ELLE Decoration – har Svante de senaste 22 åren verkat som chefredaktör på ELLE Decoration.

”I min blogg kommer jag att skildra det som är ”Svantes Värld” – mitt och min familjs liv i vårt hus och i vår trädgård. Till vardag och till fest – med växlande dagar, veckor, månader och årstider. Vi bor i ett arkitektritat hus från 1955 – som också är vårt drömboende. Förutom själva huset och den husvård som ett K-märkt hus behöver, blir det mycket tankar om hur vi inreder – i såväl huset som i trädgården. En stark tro på tesen att det blir bra om vi omger oss med saker vi tycker om – inte det som någon annan bestämt är det som gäller nu”, säger Svante Öquist.

"Vi är glada över att stärka vårt bloggutbud med två stjärnor som Claudia och Svante. Claudia har en fantastisk förmåga att blogga om sitt liv och föräldraskap på ett sätt som både engagerar och skapar igenkänning. Jag är övertygad om att våra läsare kommer att älska att följa Svantes personliga och livsbejakande sätt att skriva om hem, trädgård och livsstil", säger Malin Karlberg, sajtansvarig digital redaktör på Femina.

Du hittar Claudias blogg på https://claudia.femina.se/ och Svantes blogg på https://svante.femina.se/

För frågor om Femina, vänligen kontakta:
Ulrika Norberg, Chefredaktör på Femina ulrika.norberg@aller.com

För frågor om samarbeten med Aller medias profiler, vänligen kontakta:
Ida Antebro, Head of Influencer Marketing på
Telefon: 070-483 37 96 eller mejl: ida.antebro@aller.com

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera läsare, besökare och följare.