​Femina gör superrekrytering från Expressen

​Femina gör superrekrytering från Expressen

Aller media fortsätter sin digitala framtidsresa och rekryterar Expressenprofilen Malin Roos. Som reportagechef ska Malin Roos vara med och utveckla berättandet i Femina, med särskilt fokus på svenska kvinnor. Femina flyttade under våren från Malmö till Stockholm, med ambitionen att göra en digital storsatsning. Malin Roos är den senaste rekryteringen på den resan.

Malin Roos har under 20 år tillhört Expressens mest framträdande medarbetare. Hon har jobbat i många olika roller, som till exempel nyhetsreporter, sportreporter, krönikör, TV-programledare, USA-korrespondent, gjort porträttintervjuer med Kungafamiljen, idrottskändisar, politiker och näringslivstoppar, och senast drivit Politikpodden och skrivit samhällsreportage som en del av Expressens politikredaktion. 2017 vann hon det prestigefyllda Wendelapriset för reportageserien ”Asylrapporten”.

– Efter 20 otroliga år med Expressen känns det både spännande och utmanande att vara med och bygga Femina digitalt, och därigenom få fortsätta att göra en relevant och berörande journalistik mot min favoritmålgrupp, säger Malin Roos, ny reportagechef på Femina.

Utanför Expressen har hon erfarenhet från TV4:s Nyhetsmorgon och har nyligen avslutat arbetet med Gunilla von Platens memoarer. Malin fick också den första intervjun med kronprinsessan Victoria och prins Daniel på paradisön Tahiti efter bröllopet 2010, när de firade sin smekmånad.

För Femina blir Malin Roos den senaste rekryteringen efter flytten från Malmö. Tidigare har Åsa Liliegren rekryterats som chefredaktör från OTW, Jenny Fredriksson från Elle och Magda Omerspahic från Expressens sociala medier-redaktion.

– Bra, berörande journalistik är viktigare än någonsin. Med Malin Roos i vårt team kommer vi att bli ännu starkare. Det är en sann glädje att få in Malin i Feminafamiljen, säger Åsa Liliegren chefredaktör på Femina.

Under hösten har Femina slagit räckviddrekord vecka efter vecka.

För mer information, vänligen kontakta:
Åsa Liliegren, chefredaktör Femina
asa.liliegren@aller.com