Journalisten Sofi Fahrman till ELLE

Journalisten Sofi Fahrman till ELLE

Modeprofilen Sofi Fahrman är tillbaka där allting började. Sofi arbetade tidigare som moderedaktör på ELLE och har sedan dess varit aktiv som både journalist, författare, programledare och entreprenör. Nu flyttar hon in på elle.se.

– Sofi har under många år byggt upp ett starkt varumärke och en tydlig digital närvaro som journalist inom modesegmentet. Hon kommer med sin erfarenhet och kunskap att bidra till vårt innehåll och vi är väldigt glada att hon är tillbaka hos oss, säger Cia Jansson, chefredaktör på ELLE.

Sofi lämnade ELLE 2005 för en roll på Schibsted där hon tog fram veckomagasinet Sofis mode och byggde upp modeplattformen The You Way. Därefter har hon bland annat givit ut sju böcker, programlett tv-program som Stylisterna och Project Runway, varit ansikte och ambassadör för Escada, lanserat appen Left or Right – och nyligen släppt varumärket Seaquelle tillsammans med sin syster Frida Fahrman, som även hon är profil på Aller media.

– Det som lockar mig till ELLE är kombinationen av att tillhöra en inspirerande plattform och samtidigt jobba mer som en byrå mot kund. På svenska marknaden så tycker jag att Aller media ligger i framkant med sin influenceraffär och på ett proffsigt sätt lyckas paketera vinnande koncept. Jag applåderar teamkänslan innanför väggarna på ELLE – och så ska det bli kul att kalla Cia Jansson för kollega igen, säger Sofi Fahrman i en kommentar.

Ida Antebro är head of influencer marketing på Aller media och ser rekryteringen av Sofi Fahrman som en viktig förstärkning av det kommersiella erbjudandet.

– Vi på Aller media utvecklar ständigt vårt erbjudande, inte minst inom influencer marketing som fortsätter att växa. Vår inhousebyrå skapar kreativa koncept och kampanjer som vi tar ut på både varumärkesplattformar och tillsammans med våra profiler. Med Sofi som del av ELLE stärker vi det kommersiella erbjudandet gentemot våra premiumkunder och jag ser fram emot flera spännande och kreativa samarbeten, säger Ida Antebro i en kommentar.

På ELLE finns sedan tidigare influencers som Elsa Billgren, Sandra Beijer, Linnea Henriksson, Brita Zackari, Sofia Wood och många fler. Elle.se når varje vecka ca 400 000 unika läsare.

För frågor, kontakta:
Cia Jansson, chefredaktör ELLE: cia.jansson@elle.se, 0703574021
Ida Antebro, head of influencer marketing Aller media: ida.antebro@aller.com, 070-4833796
Lisa Arnell, strategisk redaktör och influenceransvarig ELLE: lisa.arnell@elle.se, 073-5203839