AllOffice förvärvar Ocay och blir en av landets största kontorsleverantörer

Genom förvärvet av Ocay blir AllOffice en av Sveriges största kontorsleverantörer med en omsättning på knappt 1 miljard kronor, med en landstäckande försäljning och distribution samt eget lager.

AllOffice har på kort tid blivit en av de större kontorshandlarna i Sverige. Efter starten 2016 har ett tiotal förvärv gjorts runt om i landet, med tyngdpunkt på Norrland. Den djupa kunskapen om marknaden, de goda relationerna med leverantörerna och det goda anseendet som ägare och arbetsgivare härstammar från att tidigare ha drivit upp och ägt Kontorsvaruhuset.

Kontorsvaruhuset såldes 2013 till Litorina som senare fusionerade bolaget med Gullbergs. Den fusionerade verksamheten fick namnet Ocay som idag har 36 butiker från Trelleborg i söder till Luleå i norr, fältsäljare, kundtjänst och onlinebutik.

När AllOffice AB nu förvärvar Ocay blir koncernen en av Sveriges största kontorsleverantörer med en omsättning på knappt 1 miljard kronor. Sortimentet består av produkter och tjänster inom teknik, hygien & städ, fika & servering, kontorsmaterial, emballage, yrkeskläder, möbler, dokumenthanteringslösningar samt present & profil.

AllOffice kombinerar ett lokalt och kundnära entreprenörskap med en effektiv distribution från egna lager.

Genom förvärvet av Ocay påskyndas AllOffices expansion och tillsammans med kunder, medarbetare och leverantörer jag ser fram emot att vidareutveckla den nya koncernen. Vi vill värna om det lilla företagets personliga kundrelationer och samtidigt nyttan av det stora företagets effektivitet i distribution och system” säger Carl Lindgren, VD, AllOffice AB.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Carl Lindgren, VD och ägare AllOffice AB, 0706 079040

www.alloffice.se