EARTHGANG till Sverige med "The Biodeghettable: Euro Trippin”

EARTHGANG till Sverige med "The Biodeghettable: Euro Trippin”

Om ljudet av Atlanta (i all sin upproriska och metamorfoserande härlighet) kunde syntetiseras till ett enda verk, skulle EARTHGANG vara både arkitekten och evangelisten. Grammynominerade, platinum-säljande duon debuterade på scenen med en rad EP:s och fick snabbt ett rykte för sin eklektiska stil och smittande liveenergi. Nu står det klart att dom kommer till Debaser Strand i Stockholm den 30 mars 2022 med "The Biodeghettable: Euro Trippin”.

EARTHGANG släppte den 3 november en trailer som tillkännagav att det nya efterlängtade albumet GHETTO GODS släpps 2022. Videon är skriven av andra ATL-ien och raplegenden 2 Chainz och regisserad av Fred Saint Foster (Future, Freebandz, Cease and Desist). I videon ger Olu och WowGr8 ett smakprov på vad fans kan förvänta sig visuellt och ljudmässigt, och målar ett nytt landskap för sin musik. GHETTO GODS är uppföljaren till parets kritikerrosade debutalbum, Mirrorland (2019).

I anslutning till trailern släpptes även nya speldatum som en del av EARTHGANG kommande Europaturné "The Biodeghettable: Euro Trippin". Turnén knyter an till bandets mission att vara miljövänliga – även när de är ute och turnerar. Med initiativ såsom återanvändbara backstagepass och muggar, att alla som arbetar med turnén får en vattenflaska och att det finns vattenpåfyllningsstationer bakom scenen, återanvändbara och komposterbara cateringprodukter och att donera hotelltoalettartiklar till lokala hjälporganisationer. I slutet av turnén görs en rapport om dess miljöeffekter.

Efter att precis ha avslutat en rad amerikanska festivaler fortsätter EARTHGANG att befästa sin position som en av musikens favoritduos på turné – och snart även i Sverige! Biljetter släpps på fredag den 5 november klockan 11:00 på allthingslive.se/event/earthgang.