Kane Brown till Sverige med Drunk or Dreaming Tour

Kane Brown till Sverige med Drunk or Dreaming Tour

Han har blivit utsedd till en av Time’s 100 mest inflytelserika personer i världen, “Countrymusikens framtid” (Billboard) och vunnit American Music Awards 5 gånger. Nu står det klart att sångaren och låtskrivaren Kane Brown åker ut på internationell turné med Drunk or Dreaming Tour och släpper nya singeln "Like I Love Country Music". Den 31 januari 2023 kommer han till Berns i Stockholm!

Biljetterna släpps den 13 maj klockan 10:00 på allthingslive.se/event/kane-brown

Om Kane Brown:

Kane Brown utsågs till "countrymusikens framtid" (Billboard) och bröt sig in på countryscenen med sitt självbetitlade debutalbum år 2016 – han blev då den första artisten någonsin som toppade alla fem av Billboards största countrylistor samtidigt. Debutinsatsen “Kane Brown” toppade Billboard Top Country Albums-listan i 13 veckor och med 7X Platina-certifierade hits såsom "Heaven" och "What Ifs" – de fjärde och sjunde mest streamade countrylåtarna genom tiderna.

Med släppet av sitt uppföljningsalbum “Experiment” år 2018 blev Brown den enda manliga countryartisten som på mer än 24 år hade sitt andra albumdebut på toppen av Billboard 200. På det platinacertifierade albumet finns hits såsom "Lose It", "Good As You" och "Homesick." Efter “Experiment” släppte Brown sitt flerlåtsprojekt “Mixtape Vol. 1”, vilket gav Brown en ACM Award-nominering för årets album (2021) och en ACM-vinst för "Årets video".

Brown är nominerad till CMA, ACM, Billboard, AMA och People's Choice Award och har samarbetat med många artister såsom Grammy och Oscar-vinnande sångaren och låtskrivaren H.E.R. ("Blessed & Free,") DJ Marshmello (2X Platinum "One Thing Right"), Khalid och Swae Lee (Platinum "Be Like That"), "blackbear ("Memory"), Nelly (Platinum "Cool Again"), John Legend ("Last Time I Say Sorry"), Camila Cabello ("Never Be The Same" remix), Brooks & Dunn ("Believe" superduons Reboot-album) och Becky G. ("Lost In The Middle Of Nowhere" spansk remix). Browns senaste samarbete "Famous Friends" med Chris Young blev Billboards Country Airplay Song 2021 vid årsskiftet och fick ett CMT Award för "Collaborative Video of the Year."

Kane Brown utsågs nyligen till en av Time's 100 mest inflytelserika personer i världen och har blivit en av countrymusikens mest fulländade artister med sju topplistesinglar, inklusive hans senaste hit "One Mississippi".

Hans nya singel "Like I Love Country Music" släpps imorgon fredag den 6 maj och är skriven av Brown, Matt McGinn, Taylor Phillips och Jordan Schmidt. Låten är tillsammans med "One Mississippi" en del av Browns kommande nya album som förväntas släppas senare i år.

Regioner

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.