The Mamas i explosiv show på Hamburger Börs

The Mamas i explosiv show på Hamburger Börs

The Mamas intar Hamburger Börs scen med showen "MOVE to the Rhythm – En musikalisk explosion i ikonernas fotspår”. En färgsprakande musikshow, fylld med tolkningar av världshistoriens största artister och låtar likväl som The Mamas egna hits. Det blir en show som för tankarna till en internationell elegant Dinner Club i New York. Premiär den 27 januari 2022.

Efter framgångarna i Melodifestivalen tar The Mamas äntligen plats på en fast scen för första gången. The Mamas tolkar några av världshistoriens största artister och låtar, men naturligtvis även gruppens egna hits. Det kommer bland annat bli klassiska tolkningar av världsartister som tidigare stått på Hamburger Börs scen, som bland annat Diana Ross, Lionell Richie, Chaka Khan med flera. Det blir en svängig, humoristisk och glädjefylld historisk resa, en show fylld av idel internationella stora hits. The Mamas fantastiska röster, ackompanjerat av några av Sveriges främsta musiker, under ledning av Joakim Holgersson.

- Vi har längtat efter att få stå på den här scenen med en egen show. Några av våra största förebilder har stått är och nu ska vi göra vår tolkning av deras hits. Det känns magiskt och nästan overkligt. Vi ska göra allt vi kan för att skapa en riktig ”night to remember”, säger Ash Haynes, Loulou LaMotte & Dinah Yonas Manna (The Mamas) i samklang.

Det blir en bred musikrepertoar fylld med Pop, Rock och Rn&B i kombination med en fascinerande iscensättning. Efter en svår tid för Sveriges scener så ser branschen nu början på en återhämtning, där The Mamas är ett viktig del.

- The Mamas show på Hamburger Börs bjuder på något alldeles extra, långt bortom det förväntade. En Dinner Club Deluxe-upplevelse när den är som allra bäst. Precis vad vi längtat efter, vi tror verkligen på det här, säger Mikael Gordon-Solfors, Exekutiv producent 2Entertain.

The Mamas består idag av Ash Haynes, Loulou LaMotte & Dinah Yonas Manna. Guppen slog igenom över en natt som körsångerskor när de medverkade i Melodifestivalen 2019 tillsammans med John Lundvik vid hans framträdande i svenska Melodifestivalen 2019 med bidraget ”Too Late For Love”. Resultatet blev slående, inte bara för John utan även för The Mamas när de tillsammans sjöng hem vinsten i finalen på Friends Arena. 2020 vann de själva den svenska Melodifestivalen med låten ”Move”.

The Mamas show "MOVE to the Rhythm", har premiär på Hamburger Börs i Stockholm den 27 januari 2022. Biljetter ute nu på showtic.se/the-mamas

Regi och koreografi av Zain Odelstål.
Manus och text Daniel Rehn i samarbete med Edward af Sillén.
Scenografi av Palle Palmé.
Exekutiv producent är Mikael Gordon-Solfors.
Showen presenteras av 2Entertain I samarbete med All Things Live, Villman Produktion & FEM.
Biljetter köps via: showtic.se/the-mamas
För mer information besök: showtic.se/the-mamas

Regioner

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat En kväll med PetterHumorkalaset ChristmasRäkhäst – I huvudet på Per AnderssonARTMia Skäringer - No more fucks to giveMelodifestivalen, turnéer med artister som Veronica MaggioMiss LiLena PhilipssonTomas Andersson WijSarah Dawn FinerWeeping WillowsPeg ParnevikThomas StenströmPale HoneyNewkidLinn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.