Är bankerna alltför lönsamma? Seminarium i Almedalen med Peter Norman

Måndag den 30 juni leder Affärsvärldens chefredaktör Jon Åsberg en diskussion kring bankernas lönsamhet. Medverkar gör bl.a. finansmarknadsminister Peter Norman, Thomas Östros, vd, Svenska Bankföreningen och Michael Wolf, vd, Swedbank.

Seminariet är ett av flera seminarium som mediehuset Talentum Sverige, tillsammans med partners, arrangerar i Talentumdalen under Almedalsveckan.

Kort beskrivning av ämnen som kommer att diskuteras:
Vad är rätt nivå? Tolkas reglerna rätt, bygger bankerna upp tillräckligt kapital? Behöver reglerna ändras? Är bankerna sunda och starka, tar de för stor risk? Är det ett imageproblem eller är kritiken relevant? Var ligger ansvaret att förhindra en bolånebubbla? Gör politik och myndigheter för lite?

Arrangörer: Deloitte i samarbete med Affärsvärlden.

Medverkande:

• Peter Norman, finansmarknadsminister.
  • Thomas Östros, vd, Svenska Bankföreningen.
  • Michael Wolf, vd, Swedbank.
  • Mats Torstendahl, chef Kontorsrörelsen, SEB.
  • Hans Jacobson, chef Kontorsrörelsen, Nordea.

Moderator: Jon Åsberg, chefredaktör, Affärsvärlden..

Datum och tid: 30 juni, 14:00-15:00.

Plats: Strandgatan 22, Deloitte och Affärsvärldens trädgård, Talentumdalen, Visby.

Hashtag: #Talentumdalen

Foto: Regeringskansliet