Affärsvärlden ökar mest i svensk affärspress

Affärsvärlden ökade med 13 % i räckvidd enligt Orvesto Konsuments senaste undersökning (2014:1). Det är den största ökning av alla tidningar inom segmentet affärspress.

Affärsvärlden ökar från 63 000 till 71 000 läsare vilket betyder att antal läsare gått upp med 13 %. Affärsvärlden har den största ökningen inom segmentet affärspress.

-  Det är fantastiskt kul att Affärsvärlden går mot strömmen i affärspressen och bryter en nedåtgående trend, säger Jon Åsberg, chefredaktör och ansvarig utgivare för Affärsvärlden som fortsätter: Vi satsar stora resurser på att kartlägga och förklara orsaken till framgångar och misslyckanden i näringslivet och på börsen och jag hoppas förstås att fler ska upptäcka vårt innehåll.

Om Affärsvärlden
Affärsvärlden ges ut med 40 utgåvor om året, och har de senaste 18 åren utsetts till bästa affärsmagasinet i en undersökning bland börs-vd:ar, finanschefer, ir-chefer och aktieproffs. På affarsvarlden.se publiceras dagligen börsnyheter, kommentarer och analyser kring näringslivs- och börsutveckling.

För mer information kontakta chefredaktör och ansvarig utgivare Jon Åsberg på 08-796 65 68.