Seminarium i Almedalen: Sveriges konkurrenskraft – är vi på rätt väg?

Sverige tappar i global ranking. Vår svaghet är arbetsmarknaden, utbildningssystemet och total skattenivå. Den 30 juni under Almedalsveckan arrangerar Affärsvärlden och Deloitte ett seminarium med utgångspunkt i World Economics Forums rapport. Medverkar gör Thomas Andersson, ordförande IUET, Maria Rankka, vd, Stockholms Handelskammare och Ola Pettersson, chefsekonom, LO.

Seminariet är ett av flera seminarium som mediehuset Talentum Sverige, tillsammans med partners, arrangerar i Talentumdalen under Almedalsveckan.

Kort beskrivning av innehållet: Sverige tappar i global ranking. Vår svaghet är arbetsmarknaden, utbildningssystemet och total skattenivå. Med utgångspunkt i World Economics Forums rapport frågar vi: Varför tappar Sverige i konkurrenskraft? Är det tillfälligt eller en trend? Vad kan göras?Och hur lång tid tar det att få genomslag?

Arrangörer: Deloitte i samarbete med Affärsvärlden

Medverkande:

• Thomas Andersson, ordförande IUET partnerinstitut till World Economic Forum tidigare Director vid OECD
  • Maria Rankka, vd, Stockholms Handelskammare
  • Ola Pettersson, chefsekonom, LO

Moderator
: Jon Åsberg, chefredaktör, Affärsvärlden.

Datum och tid:
30 juni, kl. 10-11.