Behövs stora företag i vården?

Imorgon tisdag går Nutek och Almega på djupet om fakta och argument kring stora och små företag i vården vid ett lunchseminarium i Almedalen. Tid: tisdag 10 juli 2007, 12.00-13.00 (lunch serveras från kl. 11.30) Plats: Restaurang Friheten, Strandgatan 6, Visby (Wisby Hotell vid Donners plats) Nutek och Almega driver sedan drygt ett halvår tillbaka gemensamt projektet "Vård och omsorg - en framtidsbransch". Utifrån det analysmaterial som hitintills presenterats, kommer seminariet att kretsa kring frågeställningar som: - Samspelet mellan stora och små företag för ökad tillväxt - Har storleken någon betydelse för en effektiv vård? - Kan nytt sätt att bedriva vård öka produktiviteten och effektiviteten - Konkurrens - ökad möjlighet för nya företagare? - Hur konkurrens ger tillväxt och hur tillväxt leder till export - Vad innebär det att bara 10-20 procent av vård och omsorg sker i privat regi? - Leder fler vårdföretag till ökad mångfald och fler entreprenörer? Medverkande: Jörgen Lindell, projektledare och analytiker vid Nutek Anne-Sophie Sjöberg, ordförande för Vårdföretagarna Ulf Lindberg, näringspolitisk chef för Almega För mer information: http://www.almega.se/ Ulf Lindberg näringspolitisk chef tel. 08-762 69 51 mobil. 070-345 69 51 Marie Silfverstolpe arbetsmiljöexpert tel. 08-762 69 53 mobil. 070-345 69 53 Anders Broberg presschef tel. 08-762 68 59 mobil. 070-345 68 59 Almega är tjänsteföretagens arbetsgivarorganisation med cirka 8 600 medlemsföretag med sammanlagt 350 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska service- och tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. 2006 blev Almega utsedd till Årets Lobbyist.

• Gotland