Det är otroligt spännande att vara med och skapa tillväxt i näringslivet

Julia Schultz kommer senast från SEB där hon arbetade sex år som företagsrådgivare med ägarledda bolag. Hon har arbetat med start-ups, techbolag, IT- och olika tillväxtbolag. Nu är hon finansieringsrådgivare på Almi Stockholm och har sina främsta styrkor inom valutaaffärer och IT-sektorn. Julia vet hur banker ser på kreditmöjligheter och hon har samtidigt förmågan att förstå företagares dagliga utmaningar.

Hur ser din roll på Almi ut?
– Jag får träffa alla sorters entreprenörer som vill förverkliga sina idéer och hjälpa dem att växa. De smittar alltid mig med sin entusiasm och det är så härligt att varje dag få träffa drivna människor som brinner starkt för sin sak och delar med sig av det till oss. Samtidigt är jag med och skapar tillväxt i näringslivet, vilket är otroligt spännande. Min erfarenhet säger att många av entreprenörerna ser Almi som en kvalitetsstämpel.

Berätta om ett företag du har hjälpt
– Jag hjälpte ett bolag som var i en stark tillväxtfas, där vi tillsammans med banken fick till en superbra lösning för entreprenörerna. Detta resulterade i att bolaget kunde växa och och bli en större aktör på sin marknad.

• almi företagspartner stockholm sörmland