Almi Jönköping lanserar en Mentorpodd

Nu vill vi göra vårt uppskattade mentorprogram ännu mer synligt. Vi får ofta höra från företagare som deltar i programmet att; ”Detta är det bästa jag har gjort!” ”Varför har jag inte gjort detta tidigare?” ”Det här borde fler företagare få ta del av!”

Därför vill vi att fler företagare ska få upp ögonen för möjligheten att få någon utifrån som kan inspirera och ge ny energi för att ta företaget till nästa nivå.

I podden kommer man att få lyssna till både företagare, d v s adepter, och mentorer och ta del av deras erfarenheter av mentorskapet. Varje podd kommer att ha fokus på ett eget ämne som vi vet att många egenföretagare känner igen sig i.

Den första podden, som lanseras på måndag, handlar om nytändning och ny energi och hur en mentor kan vara ett sätt att energiboosta sitt företagande. Här får du bl a lyssna till Björn Thyselius, som blev utsedd till Årets mentor 2015 i länet, och hans adept Carl Elwing som driver företaget Storetec.

Podden kommer du att kunna hitta på jkpglive.se och på almi.se/jonkoping

MEN redan nu finns Mentorbloggen att läsa på jkpglive.se. Detta är också en nysatsning tillsammans med podden. I bloggen kommer olika adepter och mentorer som deltagit i programmet att få möjligheten att komma till tals och lyfta fram sina tankar och erfarenheter.

Johanna Donker, 036-30 65 17 / johanna.donker@almi.se
Jenny Olsson, 036-30 65 03 / jenny.olsson@almi.se