Med bruksorten i hjärtat och turnélivet i blickfånget, Saturday's Heroes släpper singel från kommande album

Fredagen den 14:e Augusti släpper pop-punkarna i Saturday's Heroes låten "Seven Seas", den sista singeln från bandets kommande album “Turn Up the Music!”. Finspångarna har sedan 2017 års album "Pineroad" fokuserat på att turnera och släppa digitalsinglar, men har nu beslutat sig för att ge ut ett fjärde album på fysiskt format. Med bruksorten i hjärtat och turnélivet i blickfånget har Saturday's Heroes förvandlat småstadsdrömmen till verklighet.

Lyssna på "Seven Seas"

Saturday's Heroes grundare, bröderna Alex och Mikael Lachan, har spelat tillsammans under hela sin uppväxt i bruksorten Finspång utanför Norrköping. Som så många andra från mindre samhällen har drömmarna alltid kretsat kring att komma ut på vägarna och se världen utanför hemstadens gränser. För Alex och Mikael blev musiken den givna vägen att gå. Tillsammans med Marcus Svensson och Niklas Söderlund (senare ersatt av nuvarande basisten Daniel Wiggander) bildades Saturday's Heroes, som 2010 släppte debutalbumet Set to Sail.

Sedan debuten har bandet släppt tre album, 2 EPs och en handfull singlar. Drömmarna om att komma ut på vägarna har minst sagt gått i uppfyllelse - bandet har delat scen med Millencolin, Street Dogs, Asta Kask för att nämna ett fåtal, och har turnerat i Europa flertalet gånger. Förutom det har ett av bandets största musikaliska influenser och idoler, Dropkick Murphys, berömt Finspångarna för deras energifyllda och genomtänkta punkrock.

Nu har bandet återvänt till Studio Underjord och spelat in 7 nya låtar tillsammans med producenten Joona Hassinen för ett nytt album, "Turn Up the Music!". En av dessa låtar är "Seven Seas", som finns ute nu på alla digitala plattformar genom Linköpingsbolaget Lövely Records.

Saturday's Heroes fjärde album "Turn Up the Music!" släpps digitalt samt på vinyl den 4:e September genom Lövely Records.

Saturday's Heroes är:
Alex Lachan – Sång, Munspel, Gitarr
Mikael Lachan – Trummor, Slagverk, bakrundssång
Marcus Svensson – Gitarr, bakrundssång
Daniel Wiggander – Bas, bakrundssång

Mer Saturday's Heroes:

För mer information och kontakt, maila Valdemar: