Lars Hultman ny VD för Alnarp Cleanwater Technology

Alnarp Cleanwaters unika kretsloppsbaserade Bioreningsverk för enskilda avlopp har definitivt gynnats av det stora intresset för miljö och viljan att minimera påverkan på vår omgivning. Under de senaste fem åren har bolaget vuxit med över 100% procent. Nu satsar Alnarp Cleanwater vidare genom att välkomna en ny VD med gedigen erfarenhet och kompetens.

Intresset för Alnarp Cleanwater Technologys innovativa kretsloppsbaserade Bioreningsverk där huvudsteget består av växter som renar avloppsvattnet har ökat markant de senaste åren. Runt om i landet finns nu tusentals installerade Bioreningsverk från Alnarp Cleanwater. Varje år installeras i Sverige ca 22 000 enskilda avlopp, antingen vid nybyggen eller då befintligt avlopp är undermåligt. En viktig faktor vid val av avlopp är att hitta något som är robust och lättskött men som samtidigt ger bästa möjlig rening och möjliggör ett kretsloppsbaserat tänkande.

Bolagets nytillträdda VD Lars Hultman har sin bakgrund i Höganäs AB där han verkat i olika roller med fokus på affärsutveckling och nya affärer.

”Det är en fantastisk produkt och bolaget är i ett spännande skede där jag ser att jag med min erfarenhet, inte minst från en internationell marknad, kan bidra till att ta bolaget in i nästa steg”, säger Lars Hultman.

Bolaget har starka och långsiktiga ägare som delar ett stort engagemang för att driva förändring mot ett mer hållbart samhälle genom kloka och affärsmässiga innovationer. ”Vi har ett otroligt starkt team på plats och med Lars tillför vi ytterligare kunskap och driv” säger Alexandra Mörner bolagets ordförande och representant för Axel Johnsongruppen som genom bolaget Perlavita är en av de största ägarna.

Lars Hultman efterträder Susanne Gabrielson som framgångsrikt drivit Alnarp Cleanwater som VD de senaste 5 åren.