Maximera träningen med Mighty Sport

Mighty Sport är en naturlig sportdryck för motionärer och idrottare. Innehållet består av frukt-, bär- och grönsakskoncentrat samt elektrolyter och adaptogener. I produkten ingår även en rad viktiga näringsämnen.

Krom bidrar till bibehållandet av normala blodsockernivåer. Magnesium, natrium och kalium stödjer en frisk muskelfunktion. Zink bidrar till hälsosam syra-bas-balans samt skyddar kroppens celler mot oxidativ skada. Magnesium stödjer även en hälsosam närings- och energiomsättning.

Ammoniak bildas i kroppen genom nedbrytning av proteiner och andra ämnen som innehåller kväve. Detta sker i större utsträckning vid idrottande. Innehållet av L-arginin bibehåller en normal ammoniakrening.

Ingredienser: Sötningsmedel (sockerrörsjuice, xylitol), syrlig körsbär, spenat, smakämne (citronsyra, granatäpple, körsbär, passionsfrukt), fermenterad grön papaya, kaliumcitrat, sojalecitin, rödbetsjuice, magnesiumbisglycinat, äppelsyra, förtjockningsmedel (guarkärnmjöl), kalciumcitrat, rosenrotextrakt (3 % rosavin), L-taurin, mineralsalt, ginsengrot, schisandrabär, aroniabär, L-leucin, L-valin, L-isoleucin, lakritsextrakt, monokaliumfosfat, L-glycin, L-arginin, bärnstenssyra, spårmineralkomplex, zinkcitrat, L-cystin, natriummolybdat, kromklorid, astaxantinkomplex.

Mighty Sport optimerar din hälsa, fysik och träning. Den förbättrar även din allmänna hälsa och ger värdefullt skydd mot fria radikaler och degenerativa processer.

Läs mer på vår hemsida: www.alpha-plus.se

Presskontakt: zarah.oberg@alpha-plus.se

• krom