​Badrummet i fokus när Alterna Badrum åter ställer ut på Stockholm Furniture Fair

Pressmeddelande -

Stockholm Furniture Fair är en mässa för inredning och design, även för badrummet som av många anses som ett av bostadens viktigaste rum. Alterna Badrum finns åter på plats på den välbesökta mässan och denna gång i en stor, öppen monter. Där kan besökaren bland annat ta del av ett helt nytt sortiment av handdukstorkar i spännande färg och form, med matchande stil på bland annat duschväggar och möbler.

Monterns olika rum genomsyras av enhetlig färgskala där produkter för olika funktioner matchar varandra för ett genomtänkt lugn, men så är ju också form och funktion i fokus för Alterna Badrums designarbete.

I montern ger vi även tips på funktioner som underlättar det viktiga projekteringsarbetet. Alterna Badrum finns bland annat i BIM (Building Information Modeling) och verktyget visas upp i montern.
Besökaren får också med sig en fin katalog i trevlig väska samt en vitaminkick i fast eller flytande form, något som behövs i det svenska vintermörkret.

Välkommen att besöka oss i monter AG:66 på Stockholm Furniture Fair – världens största mötesplats för skandinavisk design.

Alterna marknadsförs i Sverige av Dahl Sverige AB, Sveriges ledande handelsbolag inom VVS.

Besök oss gärna på www.alternabadrum.se eller kontakta oss på info@alternabadrum.se