Pressmeddelande -

Johan Petersson, Altran, först i Skandinavien att utnämnas MVP för Microsoft Windows Phone

MVP är en förkortning för Most Valuable Professional, en prestigefylld utmärkelse som endast ges till ett fåtal experter inom olika teknikområden. Av de dryga 100 miljoner som dagligen deltar i tekniska communities med Microsofts produkter är det endast 4000 personer världen över som får titeln MVP.

Det händer mycket just nu inom området och nu kan jag påverka och ge feed-back på ett mycket tidigt stadium. Det är grymt spännande!, säger Johan Petersson.

Som MVP har man tillgång till ett fantastiskt och världsomspännande kontaktnät med experter och produktansvariga hos Microsoft. Själv bidrar man aktivt och frekvent genom att dela med sig av sin kunskap, bland annat  via Microsofts diskussionsgrupper över Internet.

- På Microsoft är vi väldigt stolta över våra MVPer. Det är partners som Altran och individer som Johan Petersson som gör att vi kommer att återta en tätplacering på marknaden med Windows Phone, säger Peter Wissinger, affärsområdeschef Windows Phone, Microsoft Sverige.

Altran har sedan lång tid tillbaka samarbete med Microsoft och är en av få VIP-partners inom såväl  Portals & Collaboration som  Business Intelligence. Altran är idag det ledande konsultföretaget i Skandinavien på SharePoint med flera hundratusen timmar i projektbagaget och guldstatus inom samtliga kompetenser, dvs Content Management, Search, Portals & Collaboration, Digital Marketing och Business Intelligence.

www.altran.se

• windows phone
  • microsoft
  • social media

• Skåne

Altran är Europas ledande konsultföretag inom IT, teknik och management med drygt 17 000 medarbetare världen över. Företaget är noterat på Paris-börsen och har funnits sedan 1982.

I Skandinavien är Altran representerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Borlänge och Oslo med 400 medarbetare. Vi erbjuder konsulttjänster inom två huvudområden; Information Systems och Embedded & Critical Systems.

Inom Information Systems har Altran en ledande position inom Enterprise Content Management (ECM) och fokus på forsknings- och informationsintensiva företag inom såväl privata som offentliga sektorn.

Embedded & Critical Systems är inriktad på inbyggd mjukvara och konstruktion av elektronik inom bl a telecom, medicinteknik, fordons- och försvarsindustri.

Innovation är vår ledstjärna och tillsammans med våra kunder utvecklar vi framtidens lösningar, system och produkter.