​Inbjudan till pressinformation

Nämnden för samhällsplanering kommer från och med sitt sammanträde den 15 mars 2016 att bjuda in lokalmedia till genomgång av de ärenden som behandlats under sammanträdet. Även om protokollen ännu inte blivit justerade eller vunnit laga kraft, så tror vi att det kan finnas ett intresse för att ta del av vad nämnden har hanterat för ärenden.

Tanken är att pressinformationen kommer att ske direkt efter nämndens sammanträde. Det innebär att vi anger en tid som kan komma att bli viss avvikelse ifrån, men där vi bedömer att vi är tillgängliga.

Denna gång är sammanträdet i kommunhusets sammanträdesrum Salen och tiden för pressinformationen blir klockan 17:00.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Hagart Valtersson, ordförande för nämnden för samhällsplanering, på telefon 070-547 12 18 eller nämndsekreterare Susanne Frank på telefon 0472-150 00.

Hagart Valtersson
Ordförande Nämnden för Samhällsplanering

Alvesta kommun med nära 20 000 invånare ligger mitt i en dynamisk del av södra Sverige. En dynamik som även präglar kommunen där ett starkt näringsliv leder till hög sysselsättning samtidigt som den kommunala servicen håller en hög kvalitet. Alvesta kommun, södra Sveriges mittpunkt.