Startskott för arbetet med vårt platsvarumärke

Nu börjar insamlandet av vad kommuninvånarna tycker är bäst med vår kommun. Från den 27 november kommer man att kunna lämna en lapp vid våra granar i Vislanda, Moheda, Grimslöv och i Alvesta kan man lämna lappar på både Allbotorget och Järnvägsparken.

- Vi uppmanar nu alla till att vara med och bidra till platsvarumärket, berätta vad du tycker är bästa i vår kommun, det kan vara en plats, en upplevelse en känsla eller något annat. Det handlar att jobba med att få in förslag om vad som är bäst med vår kommun och samtidigt sprida lite julglädje. säger Ola Agermark, projektledare för platsvarumärkesarbetet och Näringslivsansvarig.

På uppdrag av Alvesta kommuns politiker ska vi arbeta för att ta fram ett platsvarumärke för hela vår kommun.Under 2021 kommer vi tillsammans med invånare, föreningar, näringsliv, besökare etcetera.
Kommunens arbetsmarknadsavdelning har tillverkat stora röda och gröna julklappar som placeras intill julgranarna i Alvesta, Grimslöv, Moheda och Vislanda. Där kommer det att finnas lappar, mellan 27 november och 24 december, på vilka man kan skriva vad man tycker är bäst i vår kommun och sedan hänga lapparna på julklapparna.
Alla lappar kommer att samlas in och sammanställas. Det går också bra att lämna förslag via nätet. Gå bara in på alvesta.se så kommer du att hitta vårt digitala formulär. Vi hoppas att så många som möjligt lämnar sin åsikt om vad som är bäst i Alvesta kommun.

- Vi ser att det blir allt viktigare att vi tar fram ett platsvarumärke för hela vår kommun som alla kan ha nytta och känna sig stolta över säger Per Ribacke, kommunstyrelsens ordförande i Alvesta kommun. Samtidigt som vi sprider julglädje, vilket kan behövas i dessa tider, så passar vi på att starta upp arbetet med att få in idéer kring vad vårt platsvarumärke ska innehålla fortsätter Per Ribacke

- Det är otroligt roligt att få vara med och ta fram ett platsvarumärke för Alvesta kommun. Vad är egentligen våra känslor och uppfattning om platsen vi lever, bor och verkar i? De aktiviteterna vi nu gör kommer att forma varumärket och jag hoppas alla tar chansen att bidra i arbetet. Tillsammans skapar vi bilden och känslan av vår attraktiva kommun säger Camilla Holmqvist kommunchef på Alvesta Kommun

Pressinbjudan, Startskott för arbete med vårt platsvarumärke.
Tid: 27 november kl. 9.00.
Plats: Allbotorget i Alvesta, framför Folkets Hus.
Aktivitet; Granen är rest men de paket som man ska kunna fästa sina tips på installeras.
Närvarande; Politiker och tjänstemän
Om du väljer att närvara ber vi dig att ta hänsyn till rådande rekommendationer och hålla avstånd.

Kontaktpersoner:
Per Ribacke, Kommunstyrelsens ordförande 0472 150 15