Amadeus och Adobe ger flygbolagen möjlighet att leverera exceptionella digitala upplevelser

Adobe Experience Manager kommer nu att integreras med Amadeus Digital Experience Suite så att flygbolagen kan leverera avancerade, relevanta och friktionsfria upplevelser.

Resenärer börjar boka flyg igen och flygbolagen har inte råd att missa en enda möjlighet att komma tillbaka till sina intäkter. Nu, mer än någonsin, behöver flygbolagen differentiera, optimera och öka sin digitala närvaro för att erbjuda resenärer ett relevant erbjudande på ett enkelt sätt. Förmågan att snabbt byta handelsstrategier och skapa dynamiska kampanjer kommer att vara avgörande för flygbolagen att anpassa sig till förändrad efterfrågan på marknaden. Därför integrerar Amadeus Adobe Experience Manager - det ledande innehålls- och tillgångshanteringssystemet - med Amadeus Digital Experience Suite (DES).

Paul Robson, VD för International på Adobe meddelar: Samarbete är nu extra viktigt för att säkra kreativitet och snabbt driva digital transformation över branscher. Vi har fördjupat vårt samarbete med Amadeus plattform för att hjälpa flygbolagen att påskynda deras återhämtning och leverera den bästa digitala upplevelsen till alla resenärer. ”

Detta partnerskap gör det möjligt för flygbolagens marknadsförare och analytiker att göra uppdateringar till sin digitala framsida inom några minuter utan att förlita sig på teknisk support. Med Adobes innehållshanteringssystem integrerat med Amadeus DES blir det betydligt enklare och mer anpassningsbart att skapa, redigera och publicera ett brett utbud av webbinnehåll och digitala tillgångar, vilket ger flygbolagen mer autonomi för att snabbt anpassa sig till marknadens behov.

John Lonergan, Vice President - Airline Digital & Data på Amadeus kommenterar: ”Amadeus öppna arkitektur är utformad för att hjälpa flygbolagen att samarbeta med de bästa teknologileverantörerna i branschen så att de kan förnya sig. Oavsett flygbolagets storlek eller nivå av digital mognad kommer det nu att vara möjligt då Amadeus och Adobe gör det möjligt för flygbolagen att anpassa sin kundupplevelse med minimal ansträngning. Vi är stolta över att stärka vårt partnerskap med en så ansedd ledare inom det digitala området. ”

Amadeus lösningar hjälper resenärer att hitta och planera sina resor genom reseagenter, sökmotorer, charterresebyråer, flygbolag, flygplatser, hotell, hyrbilar och tåg.

Vi har utvecklat vår teknik tillsammans med partners i resebranschen i över 30 år. Genom att kombinera omfattande insikter i hur människor reser med förmågan att utveckla och leverera de mest komplexa, pålitliga och verksamhetskritiska system för våra kunder bidrar vi till att koppla samman 1,6 miljarder människor per år med reseleverantörer i över 190 länder.

Vi är ett företag med ett globalt perspektiv och lokal närvaro på de marknader där kunderna behöver oss.

Vi finns till för att skapa framtidens resande och arbetar ständigt för att utveckla bättre teknik som skapar bättre resor.

Amadeus är ett IBEX 35-företag, listat på spanska börsen under AMS.MC.

För mer information om Amadeus, besök www.amadeus.com. Följ oss på våra sociala kanaler: Facebook GlobalFacebook Scandinavia, Twitter, Linked In och Youtube.