Finnair Holidays använder Amadeus Dynamic Packaging för ny bokningstjänst

Finnair Holidays använder Amadeus Dynamic Packaging för ny bokningstjänst

Med Finnairs nyligen lanserade bokningstjänst, Finnair Holidays, kan resenärer enkelt söka och boka paketresor utan att behöva göra avkall på valfrihet eller möjligheten att använda sina flygpoäng.

Bokningstjänsten använder Amadeus Dynamic Packaging, inklusive Amadeus Leisure Package Internet Booking Engine (IBE), som gör det möjligt att sätta samman paketresor i samma stund som sökningen görs. Lösningen tar hänsyn till varje kunds specifika önskemål – som resans längd och hotellstandard – samtidigt som sökresultaten visas inom millisekunder.

Finnair Holidays är integrerad med Finnairs lojalitetsprogram, Finnair Plus, vilket gör det möjligt för kunder att betala hela eller delar av resan med sina flygpoäng. Dessutom är GetYourGuide, ett bokningsverktyg för turer, attraktioner och aktiviteter över hela världen, integrerad i tjänsten.

Finnair Holidays är först ut med att använda Amadeus Leisure Package solutions i Norden och tjänsten kommer till en början att finnas tillgänglig för Finnairs kunder i Finland på www.finnair.fi/holidays. Finnair är dessutom det första flygbolaget som med hjälp av Amadeus kommer att rikta sig till flera marknader

- Det är otroligt roligt med en nordisk lösning som verkligen visar vad man kan uppnå genom den kraftfulla tekniken hos Amadeus Dynamic Packaging, säger Jesper Söderström, VD på Amadeus Scandinavia. Finnair Holidays är ett bra exempel på hur vi kan stötta våra kunder i att hitta nya möjligheter, bortom sina ordinarie verksamhetsområden.

- Ett långt och framgångsrikt partnerskap länkar ihop Amadeus och Finnair, säger Timo Kousa, Managing Director på Aurinkomatkat Suntours, Finnairs egen researrangör. Amadeus kunde ge oss en innovativ och flexibel lösning för vårt nya paketrese-erbjudande, vilket möjliggör att erbjuda våra kunder skräddarsydda paket som inkluderar en fullständig integration av vårt lojalitetsprogram. Med den öppna och inspirerande sökfunktionen kan vi erbjuda våra kunder en helt ny typ av reseplanering. Det här matchar vår strävan att erbjuda kunderna en unik upplevelse när de söker en drömresa, under flygresan och på destinationen.

Amadeus är en teknikinnovatör med lösningar och tjänster som kopplar ihop hela resebranschens ekosystem – från operatörer och återförsäljare till köpare och resenärer – vid resans alla skeden.

Vi har idag över 14 200 anställda, mer än 70 lokala kontor och är verksamma i fler än 195 länder. Amadeus huvudkontor är beläget i Madrid, forskning och utvecklingscenter bedrivs i Nice och all operativ verksamhet hanteras från ett datacenter i Tyskland. Vi har även regionala kontor i Bangkok, Boston, Dubai, Miami, São Paulo och Singapore.