Pressmeddelande -

Ambassadör Fastighetsmäkleri utökar sin verksamhet och satsar stenhårt på Uppsala!

Ambassadör Fastighetsmäkleri växer och gör nu intåg i Uppsala. Den nytänkande mäklarfirman, som är unik i mäklarbranschen med sitt ambassadörsnätverk, startade för några månader sedan i Stockholm. Konceptet med ambassadörer, där du kan tipsa om köpare och säljare och på så sätt få ta del av mäklararvodet, har mottagits väldigt positivt vilket lett till att Ambassadör Fastighetsmäkleri nu öppnar ett nytt kontor i Uppsala.

Under 2020 startades Ambassadör Fastighetsmäkleri, en nytänkande mäklarbyrå med ett nytt och unikt koncept i branschen. Konceptet bygger på att du som tipsare kan tjäna pengar genom att hitta en säljare eller köpare till ett objekt. Leder det till affär får du ta del av mäklararvodet. Detta medför ett stort mervärde oavsett om du är säljare, köpare eller spekulant.

”Mottagandet av konceptet har varit fantastiskt och folk tipsar både om säljare och köpare och vi delar med oss av arvodet och betalar ut pengar till allmänheten”, säger Per Johansson, grundare för Ambassadör Fastighetsmäkleri.

Grundarna Per Johansson och Christian Enström har varit länge i fastighetsbranschen, senast på Eklund Stockholm New York där deras vägar möttes och Ambassadör Fastighetsmäkleri tog sin början. Företaget växer snabbt och utökar nu verksamheten. Idag finns Ambassadör Fastighetsmäkleri på fyra olika kontor i Stockholm och utökar nu till Uppsala.

”Vi vill att fler ska kunna ta del av vårt ambassadörskap och ser ett stort behov på marknaden. Vi ser en väldigt stor potential i Uppsala och kommer såklart satsa stenhårt!", avslutar Christian Enström, grundare för Ambassadör Fastighetsmäkleri.

Bli ambassadör, så fungerar det:
Ambassadörskapet går ut på att du som tipsare kan få ta del av mäklararvodet, om ditt tips leder till affär. Hittar du en säljare som väljer att anlita Ambassadör Fastighetsmäkleri, får du ta del av arvodet när köpet gått igenom. Detsamma gäller om du tipsar om ett objekt till en köpare, som sedan leder till affär.

Även du som är mäklare hos en annan mäklarfirma kan tipsa dina köpare om en bostad Ambassadör förmedlar och på så sätt få ta del av mäklararvodet.

Tanken är att du som tipsar genom ditt nätverk, exempelvis genom ditt breda kontaktnät eller dina många följare på sociala medier, ska få hittelön och tjäna pengar på dina tips.

Ambassadörskapet är helt gratis och vem som helst kan bli en ambassadör. Har du några frågor kring ambassadörskapet eller annat som rör Ambassadör Fastighetsmäkleri, hör av dig till moa@ambassadormakleri.se. Eller läs mer på hemsidan ambassadormakleri.se.