Salomons favorit i repris

Visst minns vi alla den blåoranga Salomon-ryggsäcken som blev en ikon i Sverige på 80-talet. Under säsongen 1983/84 fick kunderna stå på väntelistor i Sveriges sportbutiker då alla prompt skulle ha ryggsäcken.

- Främst var den oerhört populär bland skolbarnen och vi sålde under den säsongen hela 240 000 ryggsäckar vilket var unikt för Sverige och en helt ofattbar siffra. Därför vet vi att många blir extra glada när vi i år presenterar både plagg och väskor i retrofärgen Big Blue-X/Orange Glow, säger Anders Andersson som ansvarar för kläder och ryggsäckar på Salomon.

Några exempel är väskorna Ultimax Gear Bag, Gear Backpack, 168 The Way Board Bag och jackan Foresight 3L.

Gear Backpack
En rymlig 40-liters ryggsäck där du får ner allt. Pjäxor, skydd, hjälm och andra prylar som behövs för en dag på berget. Reflexer insydda så att du syns i mörkret.
Pris: 500 kr

Foresight 3L Jacket
En teknisk trelagersjacka i Climapro Storm med slitstarkt yttertyg och vattentäta dragkedjor.
Pris: 4 000 kr

Ultimax Gear Bag
Vadderad väska som rymmer pjäxor, hjälm, handskar och andra prylar. Ventilerad så att fukten kommer ut i kombination med vattentäta delar som håller torra prylar torra.
Pris: 500 kr

168 The Way Board Bag
I detta fodral får du med dig brädan, pjäxorna och andra prylar. Way Board bag har extrafickor för småprylar på utsidan. Pris: 700 kr

Dessutom lanserade Salomon tidigare i år en ny logotyp där de i en mer modern tappning går tillbaka till Salomons klassiska "S" som historiskt prydde den legendariska ryggsäcken och övriga produkter under 80-talet.

Mer info om Salomons produkter hittar du här

• ryggsäck
  • skidkläder
  • skidutrustning
  • salomonryggsäck
  • logo

Salomon skapar innovativa produkter för att förbättra idrottares resultat världen över. Salomons passion för bergssporter av olika slag har resulterat i nya koncept för bindningar, pjäxor, skidor och kläder för såväl nordisk som alpin skidåkning. Dessutom skor, kläder och utrustning för snowboard, klättring och en rad andra sporter.