Suunto introducerar Suunto Spartan Sport Wrist HR Gold för aktiva kvinnor

Suunto, en global ledare inom precisionsinstrument för sport, har släppt Suunto Spartan Sport Wrist HR Gold, en sportklocka med GPS för aktiva kvinnor. Den eleganta designen i vitt och guld är ett spännande tillskott till Spartan Sport Wrist HR-sortimentet, och har en design som inspirerats av feedback från hundratals kvinnor.

Timo Yliluoma, designer av Sport Wrist HR Gold säger så här: -Den här klockan är speciellt utformad för kvinnor som har en modern och aktiv livsstil. Vi ville kombinera Suuntos välkända hållbarhet och funktionalitet med ett ännu elegantare utseende än tidigare. Designen blev något helt nytt och fräscht som jag verkligen är entusiastisk över! Suunto Spartan Sport Wrist HR Golds rena och minimalistiska utseende har infattning, spänne och knappar i guldpläterat rostfritt stål. Klockan tar emot push-meddelanden från mobilen när den är kopplad till Suunto Movescount App (tillgänglig för iPhone och Android).

Spartan Sport Wrist HR Gold är kompakt men har samtidigt en bra batterilivslängd (10 dagar i tidsläge och upp till 12 timmar med GPS) och använder Valencells ledande optiska pulsteknologi för praktisk mätning av pulsen från handleden. Dess omfattande uppsättning av sport- och navigationsfunktioner täcker sportlägen för över 80 olika sporter som löpning, cykling och simning. Den tåliga pekskärmen i färg ger hög kontrast även i starkt solljus.

Rekommenderat pris för Spartan Sport Wrist HR Gold är 5100 kr och klockan kommer att vara tillgänglig från och med den 13 juni. Läs mer på: www.suunto.com/spartansportwristhrgold

Om Suunto