Suunto lanserar nya Core Brushed Steel

Suunto lanserar nu en elegant version av den prisbelönta klockan Core; Core Brushed Steel. I naturligt rostfritt stål och minimalistisk design är den extremt robust och tålig, men också stilren. En klocka som därmed kännetecknar det klassiska i Suuntos designtradition.

Suunto Core Brushed Steel är utrustad med ett smidigt silikonarmband, vilket gör den både bekväm och tålig. Den är det senaste tillskottet i Suuntos Core-kollektion, som i övrigt besår av Core Alu, Core Classic och Core Crush.

-Suunto Core Brushed Steel är inte bara utrustad med de grundläggande funktionerna för friluftsliv och äventyr, utan sätter också nya standarder inom design och produktestetik. Med sina avancerade funktioner kommer det senaste tillskottet till Suunto Core-familjen ta fram äventyraren i dig, säger produktchef Ewa Pulkkinen.

Om Suunto Core:

Suunto Core är ett naturligt val av outdoor-klocka för såväl äventyraren och den som drivs av en vilja att utforska sina egna gränser. Den har alla funktioner för att kunna göra just detta - höjdmätare, kompass och exakt väderinformation.  Den är dessutom extremt robust och tillförlitlig. Som en av Suuntos mest populära klockor är den också enkel att använda. Den är helt enkelt en självklar vän på äventyret.

För mer information, besök:  www.suunto.com/core

För mer information, vänligen kontakta:
Susanne Wöhrmann-Hill, presskontakt, Suunto
tel: 070-567 34 88 eller e-post: swh@mandel-consulting.com

Mikael Frölich, National Account Manager, Suunto
tel: 070-853 27 11 eller e-post: micke.frolich@amersports.com

Jonas Hernqvist, marknad, Suunto
tel: 033-23 37 11 eller e-post: jonas.hernqvist@amersports.com

• Detaljhandel

• core
  • elementum terra
  • klockor
  • klockor exklusiva klockor modeklockor armbandsur
  • friluftsliv
  • äventyrsklocka

Om Suunto: Suunto grundades 1936 av Tuomas Vohlonen, en finsk orienterare och uppfinnare som uppfann den vätskefyllda kompassen. Sedan dess har Suunto stått i förgrunden för design och nyskapande inom områden som sportklockor, dykdatorer och dykinstrument som används av äventyrssökare världen över. Suunto utrustar utomhusäventyrare både fysiskt och psykiskt så de kan erövra nya marker, från bergets högsta topp ner till havets djup.

Suuntos huvudkontor och tillverkningsfabrik ligger i Vantaa i Finland. Suunto har över 400 anställda över hela världen och företagets produkter säljs i över 100 länder. Företaget är ett dotterföretag till Amer Sports Corporation. Bland systermärkena finns Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor och Mavic.