Designbyrån Ames Studio är moderator på Light & Design Summit den 20 Oktober

Succédagen Light & Design är tillbaka. Eventet är skräddarsytt för ljusdesigners och arkitekter och programmet syftar till att inspirera och utbilda med framtiden som utgångspunkt. I talarprogrammet finns bland annat designerduon Olsson & Linder, det Italienska belysningsföretaget Buzzi&Buzzi, och framtidens game changer för alla arkitekter: Virtual Reality Sverige.

Ames Studio agerar Moderator på Light & Design Summit den 20 Oktober. Förutom att nosa på inspiration, framtidsspaning och nätverkande mellan väletablerade svenska och internationella talare kommer Ames Studio att gå igenom designens funktion inom belysningsbranschen och hur byrån tar sig an kreativa utmaningar när det kommer till ljus.

”Light & Design är ett forum där dialogen öppnar upp för samarbeten där nytänkandet står i fokus”, säger Amanda Ames, moderator för Light & Design och Kreativ Chef på Ames Studio.

Agenda Light & Design:

Olsson & Linder

Man kan inte lösa alla sociala problem med ljusdesign men man kan göra skillnad

Belysningsbranschen

Human Centric Lighting - Senaste trenden inom belysningsstyrning

Monica Säter Seniorforskare i Belysningsvetenskap

Smart lighting

Andrea Buzzi, Buzzi&Buzzi

Exploring light through the right material

VR Sweden Johan Hägerström Chefredaktör,VR Sverige

Virtual Reality – ett måste för morgondagens arkitekter

För ytterligare information, besök www.lightdesignstockholm.se eller kontakta Sofie Dagnelid, projekchef, 031-89 41 27, sofie.dagnelid@easyfairs.com

Light & Design arrangeras parallellt med Elmässan – Norden största renodlade mässa inom elinstallation, fiber och belysning som går av stapeln den 19-20 oktober på Kistamässan i Stockholm.