Amtico lanserar en PVC-fri golvkollektion

Amtico Cirro – kollektionen.
Vi har utvecklat en PVC-fri golvkollektion som inte kompromissar med design och kvalité. Amtico Cirro innehåller 20 individuella designer, 16 trämönster, 2 stenmönster och 2 abstrakta mönster.

En väl genomtänkt kollektion som är anpassad för olika typer av kommersiella miljöer. Med ett 0,55 mm slitskikt och sin matta finish erbjuder vi en golvkollektion som är enkel att underhålla och har en 10-årig kommersiell genomnötningsgaranti.

Med omtanke för miljön.
Amtico Cirro är framtagen för att ge dig som kund ett miljövänligare alternativ. Precis som alla våra andra golvkollektioner är Amtico Cirro skapad med den senaste tekniken och resultatet har blivit en högkvalitativ PVC-fri golvkollektion. En kollektion som tar hänsyn till och är skapad med så lite inverkan på miljön som möjligt. Fri från skadliga tillsatser och möter de hårda krav som ställs i branschen. Det var väldigt viktigt för oss att uppnå de krav som ställs för både M1 och Blue Angel, vilket betyder att kollektionen har låg inverkan på miljö. Amtico Cirro är även bedömd av Sunda Hus, Basta och Byggvarubedömningen.

-Cirro's innovativt tillverkning  för att våra kunder aldrig behöver välja om inredningsdesignen skall vara välkomnande eller innehållssäker. Med Cirro lan trivselmiljö byggas in i ex. sjukhus, skolor och kontor utan att ge avkall på miljökrav eller inomhusmiljö, säger Peter Lindström, Technical Service Manager Scandinavia & Baltic States.