Pressmeddelande -

Fånga höstens catwalk-look – ARTISTRY™ lanserar höstkollektionens färger Luxe Metallics

Makeup-modet för hösten/vintern stjäl showen med sina elektriska eyeliners, glittrande ögonskuggor och framträdande contouring. I höst/vinter-kollektionen har ARTISTRY inspirerats av de främsta lookerna som setts på catwalker från Paris till New York och tagit fram metalliska ögon och högpigmenterade puder i säsongens nya trender. Med ARTISTRYs förstklassiga kvalitetsprodukter finns det ingen anledning att inte vara redo för hösten/vintern -16.

Skapa dramatiska och magiskt skimrande ögon med ARTISTRYs Luxe Metallic Eye Shadow Trio. Förpackningen innehåller tre nyanser: platinum, emerald och amethyst. Ögonskuggan har en finfördelad textur som gör den lätt att applicera och tona. Den kan appliceras tunt för en dagslook, eller byggas upp till en täckande finish för en glittrande kvällslook.

Grafiska ögon dominerade catwalken hösten/vintern 2016. Ge din nya säsongslook en bra start genom att upptäcka den fantastiska ARTISTRY Signature Colour Purple Luxe longwearing liquid eyeliner.

Den lockande mörklila eyelinern är enkel att applicera för att rama in, forma och definiera ögonen för att skapa en mängd olika looker. Intensiva, kraftfulla, mörkt lila pigment ger en elektrisk finish med en glansig touch. Den flytande eyelinern lämnar inga fläckar, torkar snabbt, kladdar inte och är vattenfast.

Framträdande contouring var en tydlig trend på säsongens catwalker. Den tredje produkten är 3D Face Powder. Etuiet innehåller sex underbara höstnyanser med mjuka, skimrande toner. De rosa och gyllene tonerna är smickrande för alla hudtyper och kompletterar höstens/vintern catwalklook perfekt. Pudren ligger lätt på huden och känns inte tunga.

ARTISTRY Luxe Metallic Eye Shadow Trio, rek. återförsäljningspris: 448 SEK

ARTISTRY Signature Colour Purple Luxe longwearing liquid eyeliner, rek. återförsäljningspris: 271 SEK

ARTISTRY 3D Face Powder, rek. återförsäljningspris: 306 SEK

• amway
  • artistry
  • makeup
  • fall collection

Amway är ett av världens ledande direktförsäljningsföretag. Amway grundades 1959 i Ada, USA, och är i dag verksamt i över 100 länder och territorier över hela världen med intäkter på 9,5 miljarder dollar 2015.

Amway har framgångsrikt bedrivit sin verksamhet i Europa sedan 1973 och är för närvarande aktivt i 29 europeiska länder. Företaget har mer än 1 200 anställda i Europa. Amway Sverige som ingår i Amway Scandinavia öppnades den 1 juli 1999.

Amways produkter distribueras genom mer än tre miljoner oberoende Amway-affärsdrivare över hela världen. En halv miljon av dem finns i Europa.

Mette Hvistendahl Munch

Presskontakt Corporate Affairs Manager Amway Scandinavia +45 2034 5131