Anders Wall besökte Dals-Ed

Anders Wall besökte Dals-Ed

Den 19 april besökte Anders Wall Dals-Ed för att inviga de nya lokalerna för företaget Svensk Skogsservice. Grundaren Joakim Gustafsson var Anders Walls landsbygdsstipendiat 2010. Företaget är idag ett av Sveriges största och mest snabbväxande skogsföretag. Joakim blev Årets företagare i Dals-Ed 2009, fick Västsvenska skogspriset 2010, prisades som Gasellföretag 2011 och utsågs till Årets jobbskapare 2012 av organisationen Young Entrepreneurs of Sweden.

Joakim Gustafsson var bara 24 år när han 2006 grundade Svensk Skogsservice. Verksamheten består i skogsvård, ledningsröjning och konsultarbete inom skogsbruk, natur och miljö. Idag har företaget en omsättning på 38 Mkr och drygt 50 anställda. 2009 startade Joakim även den fristående sportbutiken Swesports i Ed.

– Jag är full av beundran inför vad Joakim Gustafsson åstadkommit vid så unga år, säger Anders Wall. Joakim och hans unga ledningsteam har verkligen lyckats sätta Dals-Ed på kartan. Jag är också imponerad av den härliga entreprenörsanda som finns i denna småföretagstäta lilla kommun med bara runt 3000 invånare.

Förutom att klippa invigningsbandet tillsammans med kommunalrådet Martin Carling talade Anders Wall inför ett stort antal skolelever i Dals-Ed och berättade bland annat om sin egen entreprenörsbana.

– Det var verkligen roligt att få ta emot Anders Wall här i Dals-Ed och visa upp vad vi kan, säger Joakim Gustafsson. Om han kan inspirera bara några av alla de ungdomar han talade inför idag att våga satsa på eget företagande så betyder det oerhört mycket för bygden.

Joakim Gustafsson, tel. 0733-902220