STIHL servicekits innehåller ett luftfilter, tändstift och bränslefilter, anpassat efter maskin – alla viktiga delar för ett bra och löpande underhåll.

Underhålls- och rengöringskit för bästa prestanda och lång livslängd

Även produkter av högsta kvalitet behöver löpande underhåll och tas om hand på ett bra sätt. Därför erbjuder STIHL Care & Clean kits och STIHL servicekits, anpassade för maskiner och bästa användarupplevelse.

Service och regelbundet underhåll av maskiner och verktyg säkerställer att de fungerar som de ska och håller länge. För att underlätta det löpande underhållet har STIHL servicekit för ett stort antal maskiner – från motorsågar och grästrimrar till häcksaxar, lövblåsar och kapmaskiner. Servicekiten är speciellt framtagna för att matcha respektive maskin och innehåller viktiga komponenter för enkelt och regelbundet underhåll, så som luftfilter, tändstift och bränslefilter.

För trädgårdsredskap som gräsklippare och robotgräsklippare, men också häcksaxar och trimrar finns olika STIHL Care & Clean kit som hjälper användaren att på ett smart och smidigt sätt rengöra produkterna.

STIHL produkter är tillverkade för att hålla länge och är en hållbar investering. Med regelbundet underhåll och rengöring behåller maskinerna sin höga prestanda ännu längre.

– Våra återförsäljare finns alltid där för att hjälpa kunden med service och och mycket annat, men man kommer också långt genom att själv ta hand om sina maskiner. Det är kanske inte det roligaste men det är enkelt och ger bättre slutresultat, säger Mats Gustafsson, Nordisk produktchef på STIHL.

STIHL Care & Clean kits och servicekits finns tillgängliga hos STIHL återförsäljare.

Mats Gustafsson, produktchef STIHL Norden, 0302-248 00, mats.gustafsson@stihl.se
    Gunilla Eriksson, presskontakt STIHL Sverige, 0302-248 08, gunilla.eriksson@stihl.se