TVÅ NYA HUSFABRIKER OCH 50 HANTVERKARE TILL ÅSEDA

TVÅ NYA HUSFABRIKER OCH 50 HANTVERKARE TILL ÅSEDA

Anebyhusgruppen har en lång och stolt historia, vilken går tillbaka till mitten på 1940-talet, av att bygga bostäder. De senaste åren har utvecklats väldigt positivt och vi ser med tillförsikt på framtiden. Av dessa skäl har vi bestämt oss för att satsa rejält. För att kunna leverera hög kvalité och ha full kontroll på vår verksamhet har vi valt att satsa ytterligare i Åseda. Därför har vi nu byggt två nya moderna husfabriker och ska rekrytera 50 hantverkare. Med andra ord är det Made in Åseda som gäller.

Grupphus i den ena nya husfabriken.

Grupphusen bygger vi enligt byggmetoden volymhustillverkning, vilket innebär att vi bygger allt inomhus för att sedan leverera färdiga hus direkt till områdena. Som hantverkare får man alltså i behaglig temperatur snickra, kakla, måla, tapetsera, lägga parkett, sätta panel, dra el och vatten.

Styckehus i den andra nya husfabriken.

Några av Sveriges starkaste varumärken – Anebyhus, Ekeforshus och Kungshus – erbjuder 100 husmodeller tillsammans. Framgången för dessa är att husköparna kan välja sin grundmodell och sedan ändra mer än de tror, och betala mindre än de tror.

Nu söker vi snickare, målare, plattsättare, montörer och ventilationsmontörer!

Vi har fyllt orderböckerna för många år framöver, där en av beställarna är BoKlok, som ägs av Skanska och IKEA tillsammans.Tack vare vår goda orderingång söker vi nu hantverkare till våra moderna husfabriker. Dessa hantverkare kan alltså jobba i T-shirt året runt.

Anebyhusgruppen ingår i en stor koncern.

Anebyhusgruppen AB är ett husföretag som ägs av Active Invest AB, en stor träindustrikoncern som omsätter över 900 mkr och har ca 300 anställda.

För mer info:

Peter Bosson
VD, Anebyhusgruppen
peter.bosson@anebygruppen.se

I Anebyhusgruppen ingår husmärkena Anebyhus, Ekeforshus och Kungshus, tre hustillverkare med stolta traditioner. Idag sker all tillverkning i en och samma fabrik, mitt i det småländska skogsriket. Här har virkeshantering och snickeri långa traditioner.

Erfarna och skickliga

Sedan vi började bygga hus i mitten av 1900-talet så har vi som husföretag arbetat för att alla ska ha möjlighet att bygga sitt unika hus. Vår långa erfarenhet har varit till stor hjälp för att kunna ta fram villaskaparmetoden som gör det enklare och billigare att göra ändringar.

Ingår i en stor koncern