Kvarteret Rökeriet med sina 117 hyresrätter är snart klart i centrala Ängelholm.

Ängelholmshems storsatsning går snart i mål

I november 2018 påbörjade Ängelholmshem sitt största bostadsprojekt någonsin, 271 hyresrätter. Nu är snart den avslutande etappen, kvarteret Rökeriet, färdig och fullt uthyrd. Inflyttning i de 117 hyresrätterna sker i maj 2022.

Ängelholmshem var först ut i att börja bygga på Ängelholms nyaste stadsdel Stationsområdet under 2018. Stationsområdet är ett centralt område ett stenkast ifrån järnvägsstationen i Ängelholm. I april 2021 flyttade de första hyresgästerna in i den första etappen, kvarteret Slakteriet, bestående av 154 hyresrätter.

De andra etappen, kvarteret Rökeriet, har växt fram på tomten bredvid under tiden som de nya hyresgästerna gjort sig hemmastadda. I augusti i år öppnade uthyrningen till kvarteret Rökeriet som består av 117 hyresrätter och 6 LSS-bostäder.

- Totalt tillför vi 271 hyresrätter under en två års period, vilket är en stor procentuell ökning av vårt bostadsbestånd. Vi är väldigt tacksamma och glada för det stora intresse som våra nya kvarter fått. Och såklart glada över att se hur bra våra hyresgäster på kvarteret Slakteriet trivs, berättar Maria Bertilsson, Kundcenterchef på Ängelholmshem.

Uthyrningen av de 117 hyresrätterna på Rökeriet har flutit på väldigt bra. Inflyttningen på Rökeriet startar den 1 maj och i skrivande stund finns det drygt en handfull lägenheter kvar för uthyrning.

- Lägenheterna håller hög standard och ligger på ett fantastiskt läge i Ängelholm. Här bor man nära staden, skogen och stranden. Dessutom bara ett par minuter till järnvägsstationen. Det ska bli kul att få följa utvecklingen på området under de närmaste åren, avslutar Maria Bertilsson.