Foderbilen öppnar veterinärklinik!

Den 16 januari slår portarna upp för Foderbilens nya satsning; veterinärkliniken Anivet i Haninge. Under devisen ”Med kärlek till djuren” ska veterinärvård bedrivas med god kunskap, omtanke och kärlek.

16 januari 2012 öppnar Anivet, en ny veterinärklinik i Haninge utanför Stockholm. Den är inte helt konventionell, då online-baserade djuraffären Foderbilen står bakom skapandet.

-        Vi ser detta som en naturlig utveckling för oss. Denna satsning möjliggör för oss att ta ett helhetsgrepp om de behov våra husdjur och dess ägare har. Vi kommer också kunna bygga in både kunskap och ett vårdande perspektiv i hela företaget, berättar Foderbilens VD Björn Herstad.

Idén har fått gro under en längre tid, men under sommaren 2011 påbörjades äntligen arbetet på riktigt och nu står Anivet helt klar. Kliniken kommer erbjuda både sjukvård och friskvård, för att kunna behandla befintliga skador likväl som förebygga. Såväl arbetet inför som på kliniken är kärleken till djuren ett genomgående tema.

-        Arbetet med kliniken har gått under parollen ”Med kärlek till djuren”. Det är mycket viktigt att de som kommer till oss ska känna sig välkomna och trygga, både djur och ägare. De ska känna att vi brinner för vad vi gör och att de är viktigast för oss där och då, fortsätter Björn Herstad.

Samarbetet mellan Foderbilen och Anivet kommer vara nära. Service är högt prioriterat och därför ska besökare och patienter till Anivet kunna beställa mediciner, specialfoder, hjälpmedel och andra adekvata tillbehör direkt från Foderbilen.se. Björn Herstad avslutar:

- Det känns jättekul. Vi kommer så klart att erbjuda alla veterinärfoder på marknaden och allting som en djurägare kan tänkas behöva till sitt djur. En sjukdomsperiod är aldrig rolig och där ska vi finnas som en hjälpande hand oavsett var i landet djuret bor.

För mer information, vänligen kontakta:
Åsa Lifbom, kommunikatör Foderbilen: asa@foderbilen.se 08 - 400 29 711
Björn Herstad, VD Foderbilen: bjorn@foderbilen.se 08 – 533 300 54