Allt du behöver till påskbordet

Allt du behöver till påskbordet

Hos oss hittar du mängder med spännande recept till påsk. Bland annat recept på hemmagjord påsktårta och påskgodis som är superenkla att göra själv!

Nu när våren är runt hörnet och grönskan börjar titta fram vet man också att vårens stora högtid är på ingång – påsken! Här hittar du allt du behöver till påskfirandet.

Hemmagjort påskgodis

Vad passar då inte bättre än att fylla på godisskålen med hemmagjort påskgodis. Hemlagat godis är alltid uppskattat, och det är dessutom är rolig aktivitet att hitta på tillsammans med nära och nära. Hitta recept på påskgodis här.

Påsktårta

Vill man lägga in en växel till när det kommer till - kan man alltid roa sig med att baka en härlig hemmagjord tårta. Här har vi ett recept från Camilla Hamid på den perfekta påsktårtan för alla chokladälskare.

Är det så att man vill göra en annan variant som inte innehåller choklad eller gluten, så kan man baka en påsktårta på marängbotten.

När det kommer till dekoration och topping är det bara fantasin som sätter gränser. Chokladfyllda påskägg, fjädrar eller annan dekoration är som pricken över i:et. En vacker påsktårta är alltid roligt att göra tillsammans med Ankarsrum.

Påskmuffins

Fina och festliga muffins som går i påskens härliga gula tecken är perfekta för påskfikan. Muffins är även väldigt praktiskt att ha med sig, om påskfirandet sker på annan plats än hemma. Varför inte ta en mysig påskfika ute i naturen när vårsolen tittar fram? Här hittar du recept på våra påskmuffins.

Vi på Ankarsrum vill önska dig en glad och härlig påsk, och vi hoppas att våra recept kommer hjälpa dig med att få lite extra vår- och påskkänsla. Här hittar du även andra recept till påskfirandet: gubbröra, janssons frestelse och påskdrink.

Glad påsk!