Efterrätter till Midsommar

Efterrätter till Midsommar

Desserter till midsommar

När midsommarmaten är färdigäten är jordgubbar till efterrätt en självklarhet! Vi på Ankarsrum vet att inget är så heligt som svenska jordgubbar på midsommarafton, så vi har tagit fram recept på jordgubbsdesserter – både klassiska men även alternativ för er som är ute efter en twist!

Jordgubbstårta

En klassisk jordgubbstårta går alltid hem på midsommarbordet! Vi har tagit fram ett smarrigt recept på den klassiska midsommartårtan, och adderat ljuvligt god chokladkräm på vit choklad. Den är inte bara god, utan den är fantastiskt fin och passar perfekt på dessertbordet. Hitta receptet här.

Pavlova med jordgubbscurd

Vi alla vet att det kan bli lite stressigt när midsommarmaten skall serveras och samtidigt försöka duka fram efterrätt i rätt tid. Då är det perfekt med en förberedd marängbotten och jordgubbscurd som dekoreras enkelt och vackert - precis innan servering! En Pavlova med jordgubbscurd är perfekt att bjuda på under midsommarfirandet och den är ljuvligt god! Hitta receptet här.

Crêpes med jordgubbar

För att ta midsommarfirandet till nästa nivå kan man alltid bjuda på crêpes med jordgubbar! Crêpes är ett franskt recept på tunna och frasiga pannkakor, och dessa kan man variera i det oändliga. Dessa passar perfekt till alla sommarens fikastunder! Hitta receptet här.

Midsommartårta med jordgubbar & ananas

Är du ute efter ett recept på en klassisk midsommartårta, fast med en twist? Då har du hittat rätt! Vårt recept på midsommartårta med jordgubbar och ananas ger den klassiska tårtan en tropisk touch. Överraska dina gäster och ge ert midsommarfirande en mer exotisk känsla. Klassiskt, men ändå en liten förändring. Hitta receptet här.

Vi på Ankarsrum hoppas att ni nu har hittat lite inspiration inför midsommarfirandet, och såklart att era midsommardesserter gör succé. Med Ankarsrum Assistent Original blir midsommarbakningen både enkel och rolig.

Trevlig midsommar!