Fem snabba: Ankarsrum Assistent Original®

Fem snabba: Ankarsrum Assistent Original®

o Svensktillverkad. Ankarsrum Assistent Original tillverkas och monteras för hand i Sverige. Köksmaskinen är byggd för att hålla och kommer med sju års garanti. Varje maskin testas individuellt innan den lämnar fabriken

o Sveriges första köksmaskin. Ankarsrum Assistent Original lanserades för första gången 1940. Med åren har maskinen förbättras med kraftfullare motor, försetts med steglös hastighetsreglering och överbelastnings-skydd, vilket har gjort den starkare och mer driftsäker

o Nio funktioner underlättar köksarbetet. 18 olika tillbehör gör att samma maskin kan användas för att vispa, blanda, knåda, mosa, röra, mala, riva, stoppa korv och passera. Dagens köksmaskin är kompatibel med tidigare modeller. Det innebär att nya tillbehör kan användas på äldre Ankarsrum Assistent Original och vice versa

o Unik med högre kapacitet. Det går att göra upp till fem kilo deg med 1,5 liter degvätska på en gång eftersom bunken rymmer hela sju liter i volym. Bunken sitter ovanpå växellådan som får bunken att rotera. Konstruktionen med underliggande växellåda möjliggör en optimal utväxling mellan motor och bunke. Den här konstruktionen gör motorn effektivare och starkare samt underlättar köksarbetet eftersom det är enklare att fylla på ingredienser uppifrån

o Stil. Den karakteristiska tidlösa designen är lika populär idag som på 50-talet. Den togs först fram av civilingenjör Alvar Lenning. Under åren har det crèmefärgade originalet kompletterats med fler färgalternativ och idag finns Ankarsrum Assistent Original i 14 olika färger

Mikaela Thörn

Presskontakt Digital Kommunikation +46 76 540 33 33