Flytande bokförlag ger ut livserfaren debutant

Jag dog i Barcelona av Claes Grill ISBN 978-91-976266-1-3 Sveriges - kanske världens - enda flytande förlag ger ut 75-årige debutanten Claes Grill. Spänningsromanen "Jag dog i Barcelona" är bara början på ett nytt författarskap. Claes Grill har en spännande bakgrund som företagsledare, gastronom, fallskärmshoppare, jazzmusiker och inte minst livsnjutare. Han har visserligen skrivit tidigare, böcker om allt från julklappsverser till navigation men i den skönlitterära debuten får han verkligen utlopp för sin skrivarglädje och sin passion för att både bilda och roa. "Jag dog i Barcelona" är en tankeväckande historia om hur det kan gå när man ger vika för stundens infall. Sagt om boken: "Vilken skitkul bok! Garvat högt läsande i sängen! Den höll mig vaken till långt in på natten!" Professor Stephan Rössner "Spännande läsning där många sinnen fick sin beskärda del!" Peter Harryson, skådespelare "Spännande och nöjsam läsning i Frank Hellers anda. Det är inte vanligt att en debutant skriver så professionellt." Per Gedin "Sällan har ett läsuppdrag varit så berikande som detta. Härligt flyt i texten, fräscha detaljer och spännande och plausibel story. Jag hade hjärtligt roligt." Christian Wollin Förutv. chefsred. på Antik&Auktion "En härlig läsning med ett fint och spännande språk. Jag har fått en sugande resa som gett mersmak för varje sidvändning." Gitte Leger VD på Företagarna ALF bokförlag är Sveriges, kanske världens, enda flytande förlag. Verksamheten drivs från en segelbåt som just nu återfinns i Sevilla, Spanien. Till förlaget finns också knutet redaktörer i Stockholm och Istanbul, formgivare i Jönköping och Malmö, korrekturläsare i Kairo och potentiella författare från hela världen. Vi arbetar över internet och gör nedslag i verkligheten på bokmässor och med skrivarevenemang och kurser i Sverige och utomlands. Vi ger årligen ut den kreativa loggboken Skrivarkalendern (www.skrivarkalendern.se) med författarporträtt, skrivövningar mm. Våra böcker finns att beställa i bokhandeln eller direkt från förlaget, www.alfbok.se

• Litteratur