Annaochanna växer

Annaochanna är inne på sitt 9:e år som reklambyrå i Blekinge. Det har gått upp och ner i linje med konjunkturens svängningar. Från att ha vunnit Guldeken med förpackningsdesign för barnmatsvarumärket Semper EKO, ha utsetts till Årets Nyföretagare i Sölvesborg 2008 och dessutom varit nominerad till Entreprenur of the Year till att ha behövt säga upp all personal och flytta hem verksamheten 2009 är Annaochanna idag starkare än någonsin.

– Jag har länge funderat på lägga ner verksamheten, ta en anställning och flytta till Stockholm eller Malmö, säger Anna Ingesdotter. Men jag är glad att jag tänkt om nu! Det här känns fantastiskt!

Under det senaste året har både kunder och projekt gett ny tro på framtiden och när Jörgen Granath och Liselott Nyström nu går in som delägare innebär det ny energi och växtkraft både i kapital och kundstock.

– Det finns många fördelar med att ha företaget i Sölvesborg. Inte minst för att man kan hålla nere både fasta och rörliga kostnader. Sölvesborg är också en kommun som satsar på framtiden och myllrar av människor som vill och kan, berättar Anna. Vi kommer arbeta lokalt/regionalt så mycket vi kan för att skapa ännu mer tillväxt i området.

Nu pekar det mesta uppåt och med lokala kunder som bland annat JSB, Ventex, UBQ, Wallenbergs Skor och Sölvesborgs-Mjällby Sparbank mfl har vi en lokal förankring och kan därför låta vår verksamhet utgå från Sölvesborg.

Men de stora kunderna finns utanför regionen som Continental Bakeries - varumärket Gille från Örkelljunga och Åsljunga samt IGOR med varumärken som Björnekulla och Fr Anna från Köpenhamn. Nu har flera andra företag/varumärken visat intresse för samarbete och med anledning av det behöver företaget investera i mer personal och bygga ut kontoret framöver.

Liselott Nyström blir en fantastisk tillgång med sin erfarenhet av stora upphandlingar med stat och kommun samt kontaktnät över hela Sverige. Dessutom kommer hon bli ARU-certifierad under våren.

Nu kör vi för fullt!

• anställning
  • nya kunder

• Skåne

Anna o Anna Reklam- och Eventbyrå startade 2006 av Anna Ingesdotter som närmast kom från Althén & Co där hon arbetade med flertalet kända varumärken som Key Account Manager och Copywriter under ca 10 år. I dag finns Annaochanna kontor på Vävaregatan 18, 204 35 Sölvesborg och på www.annaochanna.se (hemsida under upprustning).