Ett unikt Anlöp i Göteborg

Ett unikt Anlöp i Göteborg

I lördags arrangerade APM Terminals i Göteborg ett motionslopp i en av Sveriges häftigaste miljöer, nämligen på nordens största containerterminal. Omkring 200 av APM Terminals medarbetare, anhöriga, kunder och samarbetspartners deltog i det unika loppet längs kajkanten.

-Vi har förmånen att få jobba i en otroligt häftig miljö och det känns så kul att visa upp den så att fler får ta del av den! Det soliga vädret gjorde verkligen terminalen rättvisa, säger Catrin Aldenvik som är en av projektledarna till arrangemanget.

Loppet, som APM Terminals har valt att kalla AnLÖPET, blev en riktig succé med strålande sol och härlig energi bland deltagarna. Längst den fem kilometer långa banan fanns även tipspromenad för den som ville ta det lite lugnare. Många valde dock att spurta och snabbast i mål var Göran Sander från Göteborgs Hamn.

Av säkerhetsskäl pausades all produktion under tiden för loppet och området var säkrat för eventet. Loppet var starten på initiativet Hälsoåret, som APM Terminals i Göteborg anordnar för att inspirera till hälsa och välmående bland personalen.

-AnLÖPET blev otroligt uppskattat bland deltagarna. Vi i projektteamet är så glada och stolta över resultatet. Nu fortsätter vi att jobba med fler hälsoinspirerande aktiviteter på terminalen, avslutar Catrin.