Magnus Lundberg, COO APM Terminals Gothenburg

Fortsatt prestationsförbättring

Medan sommaren på Sveriges västkust har varit solig och varm genomfördes verksamheten som vanligt under sommarmånaderna. I vårt juli-nyhetsbrev berättade vi om rekordhantering på fartygsanlopp, och vi är glada att se att leveranserna till våra kunder förbättrades också i augusti. Vi har sett en kontinuerlig minskning av hanteringstider på lastbilsnätet för både lastade och tomma enheter.

För lastade containrar var den genomsnittliga Total Truck Turnaround Time ("TTTT") 30,2 minuter i augusti, en minskning med 40% sedan januari. De senaste tre veckorna har TTTT varit under 30 minuter. En liknande trend kan ses i tomparken. Trots nya körmönster och minskat hanteringsområde på grund av konstruktion av automat porten, var den genomsnittliga Truck Turnaround Time ("TTT") bara 14 minuter i augusti.

För våra fartygskunder förbättras leveransförmågan också. 94% av alla fartyg hanterades inom det överenskomna fönstret (23% som anlände sent, avgick i tid), medan endast ett fartyg lämnade mer än en timme efter den planerade avgången. "Vi uppskattar den positiva återkopplingen från kunder och kommer att fortsätta att stärka prestanda och flexibilitet för att alltid leverera "hazzle-free "-operationer för våra kunder, säger Magnus Lundberg, COO på APM Terminals Gothenburg.