Sedan första september är Brian Bitsch ny kommersiell chef för APM Terminals Nordic.

Ny kommersiell chef för APM Terminals Nordic

Vi är glada att meddela att Brian Bitsch sedan 1 september 2022 har antagit rollen som ny kommersiell chef för APM Terminals Nordic*. Med tjugo års erfarenhet av globala roller inom Maersk Line och MSC i ryggen, har han under de senaste tio åren arbetat som kommersiell chef inom APM Terminals i Afrika och Östeuropa.

Med lång och bred erfarenhet inom containerfraktbranschen, med särskild kompetens inom tåglösningar, kundanpassade mervärdestjänster och customer care, kommer Brian Bitsch att ansvara för att utveckla och förvalta APM Terminals Nordics marknader.

”Det är med stor glädje vi välkomnar Brian Bitsch som ny kommersiell chef för APM Terminals Nordic. Jag är övertygad om att han kommer att bidra med stort kundfokus och stark känsla för kontinuerliga anpassningar och effektiv problemlösning, något som krävs för att lyckas i en utmanande och ständigt föränderlig omvärld”, säger Dennis Lenthe Olesen, VD på APM Terminals Nordic.

”Jag ser verkligen fram emot att sätta mig in i den Nordiska affärsdynamiken och att få en djup förståelse för våra kunders dagliga verksamhet. För att nå en ännu bättre kundupplevelse tror jag på ett nära samarbete och god dialog mellan våra kunder och kollegor inom APM Terminals, både i Norden och globalt, samt med relevanta intressenter, säger Brian Bitsch och fortsätter:

”Teamen i de nordiska terminalerna arbetar efter mycket ambitiösa mål, bland annat inom hållbarhet och nya, tekniska lösningar för sömlös integration. Det känns fantastiskt att vara med och fortsätta utveckla de prestationer som redan gjorts och bidra till bolagets långsiktiga mål”.

* APM Terminals Nordic inkluderar containerterminaler i Göteborg, Aarhus och Kalundborg.

Brian Bitsch

Kommersiell chef Nordic (Göteborg, Aarhus, Kalundborg) 076-100 44 04