Sommar med full service

Sommartid är en intensiv period på terminalen. Juli är traditionellt en högaktivitetsmånad eftersom exporten pressas ut ifrån fabriker och skog innan semestern och importörer gör klar till hösten och vintersäsongen.

Med den nya bemanningslösningen via Adecco, och förbättrad framförhållning i planeringen, har vi kunnat hantera sommarveckorna som vilken normal vecka som helst. Den främsta orsaken till detta är förändringar i den grundläggande planeringen, strukturen och utförandet där Adecco spelar en nyckelroll.

Niklas Evheden, kontorschef på Adecco i Göteborg har varit med att ta fram den nya bemanningslösningen. ”Adecco har mångårig erfarenhet ifrån att arbeta ”Onsite” och att vara en del av kundens dagliga planering. Genom ett nära och transparent samarbete med APM terminals har vi tillsammans skapat en mycket väl fungerande och effektiv arbetsmetod. Vi på Adecco har som mål att fortsätta anställa de bästa medarbetarna för att kunna möta den ökade efterfrågan av effektivitet och större volymer i hamnen.”

Totalt har Adecco cirka 180 hel- och deltidsanställda som arbetar på APM Terminals i Göteborg.