Apollos gäster i Bangkok flyger hem

Apollo har 243 skandinaviska gäster som inte kunnat resa hem som planerat efter sin semester pga oroligheterna i Bangkok. Apollo har inkvarterat gästerna på hotell i Bangkok i väntan på att situationen ska lösa sig. Det verkar som en lösning kan dröja. Apollo använder därför ett av det egna flygbolaget Novairs plan för att flyga hem gästerna från Phuket istället.

- En del av våra gäster har väntat sedan i tisdags på att få komma hem. Även om de allra flesta är mycket förstående inför situationen så är det klart att alla vill komma hem så fort som möjligt. Det blir ju ohållbart att bara vänta. Därför har vi tittat på olika möjligheter att lösa situationen så snabbt och smidigt som möjligt, säger Apollos informationschef Kajsa Moström,

Apollos eget flygbolag Novair kommer därför att flyg hem alla Apollos gäster som egentligen väntar på att flyga hem med SAS eller Thai Airways. Det är alla som har avresa t om den 1 december från Bangkok som nu erbjuds möjligheten att resa hem från Phuket.

I Bangkok blir det allt fler passagerare som väntar på att flyga hem. När flygplatsen öppnar igen kommer det vara många flygbolag och passagerare som väntar på sin tur att komma hem.

- Även om flygplatsen öppnar inom kort så gör vi bedömningen att våra gäster kommer hem fortare på det här sättet, fortsätter Kajsa Moström.

Alla Apollos skandinaviska gäster kommer att få resa med buss från Bangkok till Phuket och på söndag 14.30 lyfter planet mot Arlanda. Totalt är det 332 personer som på söndag kan resa hem från Thailand. Det är 100 svenskar, 112 danskar och 31 norrmän som reser hem på söndag. Med ombord finns också brittiska turister som ingår i samma resekoncern som Apollo.