Apotea har tillsatt Kimiya Näslund som ny kvalitetschef

Apotea har tillsatt Kimiya Näslund som ny kvalitetschef

Apotea, Sveriges största nätapotek, har rekryterat en ny kvalitetschef - Kimiya Näslund. Kimiya kommer senast från Kronans apotek där hon arbetat som regionschef.

Kimiya kommer att tillsammans med övriga chefer och Läkemedelsansvariga vara ansvarig för Apoteas kvalitetsarbete, läkemedelshantering och patientsäkerheten. Hon kommer även igår i Apoteas ledningsgrupp

”Det är jättekul att vara på plats på Apotea. Jag har följt Apotea och deras utveckling under flera år och ser fram emot att vara med och bidra i verksamheten framåt. Jag är redan nu imponerad över Apoteas kvalitetsarbete och ser fram emot att utveckla detta vidare tillsammans med alla våra 100 farmaceuter”, säger Kimiya Näslund, Kvalitetschef på Apotea.

Kimiya är erfaren inom apoteksbranschen och har varit regionchef på Kronan och Apoteksgruppen. Hon har en gedigen ledarskapserfarenhet och har även arbetat med kvalitetsfrågor som läkemedelsansvarig och informationsapotekare. Apotea har ett stort fokus på kvalitet inom alla delar av företaget och kommer med Kimiyas hjälp att utveckla det arbetet ytterligare.

”Även om Apotea har väldigt mycket på plats så finns det områden där jag ser att vi kan bli ännu bättre och jag ser fram emot att hugga tag i dessa”, säger Kimiya Näslund.

Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 24 000 receptfria varor och nästan 16 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2020 och 2021. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 12 Mkr till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har över 1 000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se apotea.se