Apotea omsatte en halv miljard under oktober

Apotea.se, Sveriges största nätapotek, redovisade ett väldigt stark Q3 och presenterar nu utfallet för oktober månad. Under oktober sålde Apotea för hela 508 miljoner - en ökning med 21% mot föregående år.

I en tid när delar av apoteksbranschen har det tufft fortsätter Apotea att redovisa försäljningsrekord och lönsamhet. Försäljningen av receptbelagda varor fortsatte också att öka med 22% jämfört med föregående år.

”Det är kul att se att receptkunderna strömmar till Apotea och är starkt bidragande till vår ökande tillväxt. Nu ser vi fram emot ett starkt avslut på året med Black Week och julhandeln som redan dragit i gång”, säger Pär Svärdson, VD på Apotea.

Kvartalets fina försäljningsresultat gör också att man redan i oktober har omsatt lika mycket som under hela 2023, totalt 5,2 miljarder med fortsatt god lönsamhet.

Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 24 000 receptfria varor och nästan 16 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2020 och 2021. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 12 Mkr till 4,8 miljarder 2022. Apotea.se har ca 800 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se apotea.se