Apotea rekryterar ny Sortiment- och Inköpschef samt tillsätter en EMV-chef

Apotea, Sveriges största nätapotek, rekryterar Sortiment- och Inköpschef och Chef EMV Produktutveckling, Maria Sydow har tillträtt rollen som Sortiment- och Inköpschef och Liselott Wärme rollen som Chef för EMV.

Nu står det äntligen klart att Maria Sydow tar plats i Apoteas ledningsgrupp som Sortiment- och Inköpschef. Maria har lång erfarenhet inom apotek och detaljhandeln från företag såsom ICA, IKEA och senast från en tjänst som Kategoriområdeschef på Axfood, där hon även var Sortimentschef för nätapoteket Apohem.

”Apotea har haft en imponerade försäljningstillväxt på den svenska apoteksmarknaden samt har ett fantastisk och tydligt kunderbjudande med hållbarheten i fokus. Jag ser fram emot att bidra till Apotes fortsatta utveckling och tillväxtresa för att nå målet att bli Sveriges största apotek och Nordens största nätapotek tillsammans med alla kollegor på Apotea.

Apotea storsatsar även inom EMV, Egna Varumärken och tillsätter en ny chef för EMV teamet, Liselott Wärme. Liselott kommer senast från Axfood där hon varit kategorichef och hon har tidigare arbetat med att utvecklat egna märkesvaror inom ICA. Tillsammans med sitt team kommer Liselott driva utvecklingen av Apoteas egna varumärken.

”Jag är glad att vara på plats på Apotea och ser fram emot att utveckla och stärka Apoteas egna varumärken. Det känns roligt att vara med nu när Apoteas satsar på EMV, de har redan i dag flera spännande varumärken och jag ser fram emot att kunna vara med och bidra med mina erfarenheter”, säger Liselott Wärme, Chef EMV Produktutveckling

Apotea har idag 27 000 receptfria produkter och lanserade nyligen en stor satsning inom Premium skönhet. Både Maria och Liselott har tillträtt sina tjänster i början av mars.