Apotea samlar in 1 miljon kronor till Östersjön

Apotea, Sveriges största renodlade nätapotek, är sedan flera år tillbaka huvudpartner till Världsnaturfonden WWF och har nu tillsammans med leverantörer och samarbetspartners samlat in 1 miljon kronor till projektet Skydd under ytan – ett gemensamt initiativ av Apotea, WWF och Skärgårdsstiftelsen.

Skydd under ytan är ett unikt projekt där Apotea tillsammans med Världsnaturfonden WWF och Skärgårdsstiftelsen dyker ner i havet och tittar på det som finns under ytan. Syftet är att öka kunskapen om de marina miljöerna i Östersjön samt ta fram praktiska verktyg och åtgärder för att bevara dem. Projektet genomförs på Skärgårdsstiftelsens områden Gålö och Nåttarö som är belägna i Stockholms inner- och ytterskärgård.

Apotea har tillsammans med sina leverantörer och samarbetspartners samlat in 1 miljon kronor till projektet. För att ytterligare öka kunskapen om marina miljöer anordnas idag en välgörenhetsföreläsning i Östersjöhuset på Skansen där WWF, Skärgårdsstiftelsen och Apotea medverkar.

”Jag vill tacka alla som har bidragit. Det är oerhört roligt att även våra leverantörer visar engagemang för en viktig fråga som denna. Pengarna gör stor skillnad för projektet och för Skärgårdsstiftelsens och WWF:s viktiga arbete för Östersjön”, säger Pär Svärdson, vd på Apotea.

Företag som bidragit:

Airmee, Armstrong, Best, Bioforce, Biosalma, Bluebird Media, Careb, Celsus, Christer Nöjd, Elexir, Great Earth, Klarna, Medartuum, Medela, MedicaNatumin, Nature Treats, Niconovum, Perrigo, Orifarm, Pandy Protein, Pharmaxim, Premo, Procter & Gamble, Pure Sport Nutrition, Reckitt Benckiser, Telge Energi, This is nuts, Unilever, Vangby, Weleda, V-sell

För ytterligare information vänligen kontakta: Pär Svärdson, vd Apotea.se, tfn: 070–4974237, e-post: par@apotea.se

Apotea.se är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet, med tillstånd av Läkemedelsverket. Apotea.se har det största sortimentet, ca 16 000 receptfria varor och 5 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och de lägsta priserna enligt Handels Utredningsinstitut, HUI. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 11 Mkr till 2 miljarder 2018. Apotea.se har närmare 600 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se: apotea.se.