Apotea storsatsar på premiumsortiment

Apotea storsatsar på premiumsortiment

Apotea, Sveriges största nätapotek, lanserar i dagarna sin nya satsning inom skönhet – Apotea Premium. På en ny del av sajten samlas exklusiva ingredienser och välkända varumärken inom skönhet. Först ut att lanseras är Clinique från Estée Lauder.

Apotea har idag 27 000 receptfria produkter varav närmare 10 000 inom skönhet och hudvård. Apotea har sedan starten utmanat vad traditionella apotek står för och blivit välkända för sitt breda utbud med allt från kosttillskott till träningsprodukter. Premium-satsningen är ett efterlängtat tillskott inte minst för konsumenten som efterfrågat dessa produkter i sortimentet.

- Det är fantastiskt kul att vi har möjligheten att utöka vårt sortiment och lägga fokus på mer selektiva varumärken. Inte minst Clinique som har varit efterfrågat av våra kunder under flera år och vi ser verkligen fram emot att bredda mer fler varumärken inom kategorin under våren, säger Anna-Maria Rosenblom, marknadschef på Apotea.

Det finns ett antal varumärken med i satsningen, men idag lanseras de första produkterna från Estee Lauders välkända varumärke Clinique. Kunderna kommer att hitta produkterna via apotea.se där de presenteras med en visuell premiumidentitet och kan samla alla sina favoritprodukter i en och samma varukorg.

- Det känns roligt och spännande att få vara en del av Apoteas satsning på premium brands. Vi vill hjälpa våra kunder med deras hudproblem och matchningen mellan Cliniques dermatologiskt testade och parfymfria produkter och Apoteas rådgivning känns helt rätt, säger Line Madsen på Estée Lauder.

Apotea erbjuder rådgivning av både hudterapeuter och farmaceuter som kan hjälpa kunderna hitta rätt produkter för just sina behov. Just nu ingår Murad, Elixir Cosmeceuticals, Elizabeth Arden, Peter Thomas Roth, Kerstin Florian, Dermaceutic, Dermalogica (Clear start), Bagliora Advanced Skin Nutrition och Beaute Pacifique i Apoteas premium-sortiment.