Apotek Hjärtat öppnar i Sala

Ett öppnare, varmare och mer personligt apotek är ledorden bakom Apotek Hjärtats nya apotekskoncept. Den 10 juni öppnar Apotek Hjärtat på Sala Torg. Salas nya apotek har fullt utbyggda receptkanaler och ett utökat sortiment inom hälsa och naturliga hudvårdsprodukter.

Nu blir Sveriges största fristående apotekskedja, Apotek Hjärtat, tillgängligt för boende i Sala. Det är inrett enligt Apotek Hjärtats nya moderna apotekskoncept med öppna ytor för försäljning av produkter och där kunden enkelt och tydligt kan hitta vad de söker.

Receptexpedition och rådgivning ligger i hjärtat av apoteket. Plats för personlig rådgivning och avskilda samtal efterfrågas av kunderna och för det har ett särskilt rum har inretts.

Förutom den traditionella läkemedelshanteringen kommer fokus ligga på hälsa och välbefinnande, vilket bland annat syns i det bredare utbudet av egenvårdsprodukter. I det nya hudvårdssortimentet ingår produkter från grekiska Korres, utvalda för sina naturliga ingredienser och medvetna miljöprofil.

-      Det här är en helt ny typ av apotek och vi kommer att göra vårt bästa för att Salaborna ska känna sig välkomna, säger Johanna Ericsson, apotekschef på Apotek Hjärtat Sala.

Förutom i Sala öppnar denna vecka ytterligare två Apotek Hjärtat i Stenungsund och Växjö.

Presschef Charlotte af Klercker, 0707-29 73 27, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

• framtidens apotek
  • hudvård
  • invigning

• Sala

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med fler än 200 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.